تلاش سونی برای بهبود بازی های PS1 مشکلساز شده است
شرکت Sony اخیرا یک بهروزرسانی برای برخی از بازیهای کلاسیک خود منتشر کرده است. هدف این بهروزرسانی بهبود وضعیت بازیهای ۵۰ هرتزی بود. اما به نقل از کاربرها هنوز نتیجهی مطلوب حاصل نشده است.
ماجرا از چند روز پیش آغاز شد. سونی پلی استیشن پلاس جدید را در مناطقی از آسیا منتشر کرد. کاربران به تجربهی بازیها پرداختند و هنگام مواجه با بازیهای کلاسیک به نکتهی عجیبی برخوردند. در کمال تعجب همهی بازیهای استودیوهای داخلی پلی استیشن برای PS1 که در فهرست بازیهای کلاسیک قرار گرفته بودند، نسخهی اروپای آن آثار (موسوم به PAL) بودند. حتی در مناطقی همچون تایوان که فرمت NTSC رایج است نیز نسخهی PAL در دسترس قرار داده شده بود.
این اصطلاحات به چه معنا است؟ بحث راجع به این است که نسخه PAL بازیهای کلاسیک بهصورت ۵۰ هرتز اجرا میشوند. خبری از نسخهی سریعتر NTSC که نرخ تازهسازی ۶۰ هرتزی را ارائه میدهد نیست. درواقع موقع تجربهی نسخه PAL با نمایشگرهای امروز، احساس کُند بودن بازی به برخی از افراد دست میدهد.
سونی برای بهبود شرایط یک بهروزرسانی را عرضه کرد. آنها مدعی شدند که این بهروزرسانی مشکل بازیها را حل میکند و خروجی PAL را ممکن میسازد. بااینحال همانطور که در تصویر شاخص خبر مشاهده کردید، این بهروزرسانی مشکلساز شده است. تاری و افت کیفیت به وضوح دیده میشود. علاوهبر اینها Ghosting Effect نیز به چشم میخورد.
در حال حاضر بازی Everybody’s Golf، بازی Jumping Flash و بازی Kurushi (Intelligent Qube) دچار این مشکلات شدهاند. مشخص است که سونی هنوز در امر بهینهسازی این بازیها موفق عمل نکرده است. این موضوع را جان لینمن از دیجیتال فاندری عنوان کرده است. البته که ممکن است با انتشار آپدیتهای بیشتر در آینده، این بازیها هم به شکل بهتری اجرا شوند.
مشخص نیست که سونی مشکل پیشآمده را چگونه حل خواهد کرد. جزئیات فرمت انتشار بازیها نیز اعلام نشده است. معلوم نیست که کدام مناطق نسخه NTSC را دریافت میکنند و کدام مناطق نسخهی PAL را دریافت خواهند کرد. باید دید مهندسهای شرکت Sony چه تدبیری را میاندیشند.
نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ علاقهای به تجربهی بازیهای کلاسیک پلی استیشن دارید؟ لطفا دیدگاههای خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.