اسپنسر: تمرکز خرید اکتیویژن بلیزارد نه روی کالاف دیوتی، بلکه روی کندی کراش است
اسپنسر در مصاحبهای با The Verge اعلام کرد بازیهای موبایل رشد بسیار بیشتری نسبت به کنسول یا پی سی دارند. از همین رو وی میگوید هدف اصلی مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد مربوطبه بازیهای موبایلی به مانند Candy Crush است. در ادامه اسپنسر اعلام کرد ایکس باکس در بازار موبایل نقش بسیار اندکی دارد؛ به همین خاطر فیل اسپنسر حضور جدیتر مایکروسافت در بازار موبایل را ضروری میداند.
اسپنسر در اینباره توضیح داد: «اگر نتوانیم روی موبایلها و روی هر صفحهای که کسی میخواهد روی آن بازی کند مشتری پیدا کنیم، ما واقعا از بخش مهمی از صنعت بازی محروم میشویم که اداره یک تجارت جهانی را بسیار چالشبرانگیز خواهد کرد».
در ادامه اسپنسر اعلام کرد با افزایش رشد بازیهای موبایل و توقف رشد بازیهای کنسولی، سهم مایکروسافت از این بازار کاهش مییابد. او در ادامه توضیح داد: «اگر میخواهید یک تجارت بزرگ در مقیاس جهانی را اداره کنید، بسیار اهمیت دارد که مشتریان خود را در جایی تمایل دارند بازی کنند، پیدا کنید. به دلایل بیشتر و بیشتر، پلتفرم موبایل جایی است که مردم میخواهند بازی کنند».
اسپنسر در ادامه بهصورت غیرمستقیم به انتقاد سونی در مورد مالکیت آیندهی مایکروسافت روی سری کالاف دیوتی پاسخ داد: «این ایده که همه چیز اکتیویژن به سری Call of Duty روی کنسولها مربوط میشود، تفکری است که احتمالا توسط رقیب کنسولی ما ایجاد شده است».
اظهارات اسپنسر یادآور گفتههای او در گذشته است. او در مصاحبهی ماه آگست گفت موبایل بزرگترین پلتفرم بازی روی کره زمین است. در ماه اکتبر، او اشاره کرد که این شرکت قصد دارد با سری کالاف دیوتی به مانند Minecraft رفتار کند و آن را چندپلتفرمی باقی نگه دارد. همچنین در پرونده ارائه شدهی مایکروسافت به اداره رقابت و بازار بریتانیا ذکر شده است که ایکس باکس قصد دارد یک فروشگاه موبایل افتتاح کند.
شما میتوانید نظرات خود دربارهی اخبار بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.
نظرات