God Of War Ragnarok توسط یک بازیکن نابینا تجربه شد

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
تلاش‌های کریتوس و آترئوس برای دوری از رگناروک در بازی God of War Ragnarok
به لطف قابلیت‌های دسترسی توسعه‌یافته توسط سانتا مونیکا، یک بازیکن نابینا موفق شده است بازی God Of War Ragnarok را تجربه کند.
تبلیغات

طبق گزارش جدید Sky News، یک بازیکن نابینا که از نام مستعار SightlessKombat استفاده می‌کند، هم‌اکنون در حال تجربه‌ی بازی God of War Ragnarok است و به دلیل ویژگی‌های دسترسی گسترده‌ی این بازی می‌تواند این کار را عمدتا بدون کمک دیگران انجام دهد. SightlessKombat در این باره توضیح داد که در میان دوره‌ی زندگی خود آسیب ندید، بلکه از ابتدا نابینا بوده است. او در ادامه افزود که تا مدت‌های طولانی هیچ اطلاعی از نحوه‌ی عملکرد بازی‌های ویدئویی نداشته است.

این بازیکن که به نام Ben نیز شناخته می‌شود، در ابتدا تجربه‌ی گیمینگ خود را با انجام بازی‌هایی که به صدا متکی بودند و نیاز به اعمال سنگین و پیچیده برای تجربه‌ی آن‌ها نبود، شروع کرد. او سپس به سمت تجربه‌‌ی بازی‌های معمول روی کنسول ‌کشیده شد. با این حال انجام این بازی‌ها و پیشرفت در آن‌ها در برخی موارد نیاز به کمک و همراهی افراد بینا داشت. این بازیکن در این باره توضیح داد: «این تجربه کاملا از طریق حدس‌های صوتی و آموزشی بود. این استراتژی تا به امروز در بازی‌هایی که گزینه‌های دسترسی کافی ندارند، ادامه دارد».

کریتوس، آتریوس و سیندری در بازی God of War Ragnarok

God of War Ragnarok تنظیمات و گزینه‌های دسترسی (Accessibility) زیادی در بخش بصری دارد که بازیکنان دارای شرایط خاص بینایی می‌توانند برای بهبود تجربه‌ی خود از آن‌ها استفاده کنند. این افراد می‌توانند برای دید بهتر هر شخصیت یا آیتم به مانند دشمنان، باس‌ها، تهدیدها، پس زمینه‌ها یا سایر موارد از رنگ‌های و علامت‌های مخصوص استفاده کنند. با این حال بن با نابینایی کامل نمی‌توانست از گزینه‌های دسترسی بصری God of War Ragnarok استفاده کند و در عوض به ویژگی‌های دسترسی ورودی این بازی اتکا کرد.

قابلیت تنظیم کامل کلیدهای کنترلر یک گزینه ساده و مفید است و بن آن را بسیار کاربردی می‌داند. علاوه بر این، تنظیمات دسترسی حرکتی بسیاری در بازی God Of War Ragnarok وجود دارد که بسیاری از وظایف درون بازی را به صورت خودکار انجام می‌دهند یا ورودی دکمه‌های آن‌ها را به‌طور قابل‌توجهی ساده‌تر می‌کند. این قابلیت به بن کمک می‌کند تا نیازی به دقت بسیار بالا در حرکات خود نداشته باشد. علاوه بر این، ویژگی‌های دسترسی جابجایی در محیط و راهنمای آن توسط سانتا مونیکا توسعه یافته است تا به بن اعلام کند در هر لحظه به کجا برود یا به چه جهتی بچرخد.

مبارزه کریتوس و آترئوس در بازی God of War Ragnarok

مجموعه‌ی این ویژگی‌ها به بن اجازه داده است تا بازی بزرگ God Of War Ragnarok را بدون استفاده از ورودی‌های ثانویه تجربه کند و آن را تجربه‌ای بی‌نظیر و آزادانه به شمار بیاورد. تنها موقعیتی که او همیشه به کمک دیگران نیاز دارد، حین حل معماهای بازی است که طی آن‌ها متأسفانه راه‌حل‌های کمی برای افراد نابینا ارائه شده است. SightlessKombat در ادامه توضیح داد که برای استفاده از درخت مهارت و منوهای بازی نیز مشکل دارد و برای این کار باید یک همراه بینا داشته باشد. با این حال بن امیدوار است که در به‌روزرسانی‌های آینده‌ی God of War Ragnarok، راه حلی برای غلبه بر این مشکل ارائه شود.

استودیو سانتا مونیکای شرکت سونی تنها چند هفته پیش و در مراسم گیم اواردز برای بازی God of War Ragnarok برنده جایزه‌ی بخش نوآوری در تنظیمات دسترسی شد. این در حالی بود که بازی انحصاری دیگر پلی استیشن یعنی The Last of Us Part 1 نیز نامزد این بخش شده بود. واضح است که پلی‌ استیشن تلاش زیادی می‌کند تا بازی‌های خود را تا حد امکان در دسترس بازیکنان بیشتری قرار دهد.

نظر شما درباره‌ی قرار دادن این گزینه‌های دسترسی در بازی‌های ویدئویی چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات