سازنده I Am Bread بخشی از کارمندان خود را اخراج کرد
در جدیدترین اخبار صنعت بازی مطلع شدیم استودیو Bossa که با توسعه بازیهای عجیب و بامزه ازجمله I Am Bread و Surgeon Simulator در بین بازیکنها شناخته شد، حدود یکسوم از کارمندان خود را اخراج کرده است. بهگفته منابع داخلی، این استودیو برای ۱۹ نفر از کارمندان خود که در بخشهای کنترل کیفیت و تولید بودهاند، نامه خروج فرستاده است.
هنریک اولفیرز، یکی از بنیانگذاران استودیو Bossa در بیانیهای توضیح داد که این اخراجها بهخاطر عرضه طوفانی بازیهای بزرگ بوده است. درواقع اولیفیرز اعتقاد دارد که عرضه بازیهای بلاکباستری و عظیم در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۳ باعث شد توجه رسانهها و بازیکنها از بازیهای AA و مستقل کم شود و سازندگان آنها آسیب ببینند.
بنیانگذار استودیو Bossa در ادامه توضیح داد: «در نتیجه وضعیت به وجود آمده، ما مجبور شدیم تصمیم دشواری برای تغییر سیاست استودیو بگیریم تا هدفی را که باید در پایان سال جاری به آن برسیم را محقق کنیم و تمام تلاش خود که هماکنون پراکنده شده است را روی آن متمرکز سازیم. تحقق هدف ما وابسته به این است که تصمیم دردناکی بگیریم و با حدود یکسوم از کارمندان خود که در میان آنها بعضی از نزدیکترین دوستان ما حضور دارند، خداحافظی کنیم.»
در سال ۲۰۲۳ شاهد تعدیل نیروهای بسیاری در استودیوهای کوچک و شرکتهای بزرگ بودیم. علاوهبراین چند توسعهدهنده از جمله استودیو Jukai، سازنده Stray Souls و استودیو فنتستیک، سازنده The Day Before پس از شکست بازیهایی که به بازار عرضه کردند، تعطیل شدند.
نظرات