کنسول بعدی ایکس باکس دستگاهی مرجع و متکی به ویندوز خواهد بود

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ایکس باکس
جز کوردن از رسانه Windows Central ادعا کرد که نسل بعدی ایکس باکس کنسولی مرجع و متکی بر سیستم ویندوز خواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت در اوایل سال جاری اعلام کرد که فعالیت برای توسعه کنسول نسل بعد ایکس باکس آغاز شده است؛ دستگاهی که به‌عنوان «بزرگ‌ترین جهش فنی» میان کنسول‌های نسل بعد شناخته خواهد شد. با درنظر داشتن شرایط کلی نسل کنونی می‌توان انتظار داشت که اطلاعات بعدی از این دستگاه یاد شده با فاصله زمانی بیشتری منتشر شود، اما فاش شدن جزئیات برنامه‌های بعدی مایکروسافت همچنان ادامه دارد.

جز کوردن، ویراستار رسانه Windows Central طی پیامی در شبکه ایکس (یا توییتر سابق) از برنامه‌های احتمالی آتی مایکروسافت پرده برداشت. او مدعی شد که ایکس باکس بعدی «سوگیری سنگینی به سیستم ویندوز» خواهد داشت و به صورت اساسی قرار است «یک دستگاه مرجع» برای سازندگان باشد تا بتوانند دستگاه‌های مشابه را تولید کنند؛ مانند کنسول دستی ASUS Rog Ally. او این دستگاه را با Surface Pro 11 مقایسه کرد که چگونه به‌عنوان مرجعی برای دستگاه‌های مشابه ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر عمل می‌کند.

با درنظر داشتن سیاست‌ها و برنامه‌های بعدی مایکروسافت که شامل عرضه آثار انحصاری روی دستگاه‌های دیگر نیز می‌شود، می‌توان ادعا کرد که این اطلاعات جدید موردی دور از ذهن نبوده است؛ برنامه‌ای مایکروسافت آن را برای تغییر سیاست‌های ایکس باکس در پیش گرفته است. پیش‌تر اطلاعات فاش‌شده از کنسول متفاوت ایکس باکس که بر پایه فضای ابری است خبر داد. گزارش‌های مختلف ادعا کردند که ممکن است این کنسول در سال ۲۰۲۶ میلادی در دسترس عموم قرار بگیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات