سازنده ریمیک Silent Hill 2 با ایجاد تغییرات در بازی مخالف بود

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
جیمز مشغول نگاه به خود در آینه بازی Silent Hill 2 (سایلنت هیل ۲) شرکت Konami (کونامی)
توسعه‌دهندگان نسخه اورجینال Silent Hill 2 می‌خواستند تغییرات بیشتری را در نسخه ریمیک‌شده اعمال کنند؛ اما استودیوی بلوبر تیم با این کار مخالف بود.
تبلیغات

موتوی اوکاموتو، تهیه‌کننده ریمیک بازی Silent Hill 2 در مصاحبه‌ای با فامیتسو درباره ساخت بازی صحبت کرده است. اوکاموتو می‌گوید که برخی از سازندگان نسخه اورجینال سایلنت هیل ۲ می‌خواستند تغییرات زیادی در بازی ایجاد کنند؛ اما استودیوی بلوبر تیم برخی از درخواست‌ها را به چالش کشید و با آن‌ها مخالفت کرد. از او پرسیده شد که آیا ایجاد تعادل بین افزودن محتوای جدید و حفط بهترین محتوای قدیمی دشوار است؟ اوکاموتو پاسخ داد:

«بله همینطور خواهد بود. بازی‌سازان ژاپنی از جمله ماساهیرو ایتو و آکیرا یاماوکا که روی بازی اورجینال کار کرده بودند می‌گفتند ما می‌خواهیم این قسمت‌ها را تغییر دهیم؛ درحالی‌که اعضای بلوبر تیم اغلب مخالفت می‌کردند و می‌گفتند ما نمی‌خواهیم این قسمت‌ها تغییر کنند. گاهی اوقات نظرات با هم تضاد داشتند؛ اما به گمانم درنهایت موفق شدیم به تفاهم برسیم. فکر می‌کنم در آخرین تریلر خواهید دید که به سبک مدرن بازی‌های امروزی روی آورده‌ایم و در عین حال، ویژگی‌های خوب نسخه اصلی را نیز حفظ کرده‌ایم.»

جیمز در حال مبارزه با دشمنان در ریمیک Silent Hill 2

از اوکاموتو پرسیده شد که چرا توسعه‌دهندگان قدیمی برای تغییر بازی اورجینال تا این اندازه مشتاق بودند؟ او پاسخ داد: «شاید آن‌ها می‌خواستند به‌جای اینکه مسیر قدیمی را دنبال کنند، از فرصت‌های موجود استفاده کرده و تجارب جدیدی را به بازیکنان ارائه دهند. درنهایت سازندگان قدیمی نمی‌خواهند همان چیزی را که قبلاً خلق کرده‌اند، دوباره بسازند. آن‌ها نمی‌خواهند بازیکنان را به تجربه محتوای تکراری مجبور کنند. به همین دلیل قصد داشتند موارد زیادی را در ریمیک بازی تغییر دهند.

اما درنهایت به‌لطف نظرات بلوبر تیم که طرفداران پروپاقرص نسخه اصلی هستند، بازسازی به‌شدت به نسخه اورجینال وفادار است. اگر ما یک تیم توسعه‌دهنده از بازی‌سازان ژاپنی تشکیل می‌دادیم، احتمالاً خروجی کار با چیزی که الان داریم کاملاً متفاوت می‌شد.»

ریمیک Silent Hill 2 از زمان معرفی خود حواشی بسیاری داشته است؛ برای مثال تریلر دوم بازی که در ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) منتشر شد، تنها بر مبارزات متمرکز بود و همین موضوع نیز اعتراض طرفداران را به‌دنبال داشت. در آن زمان، پیوتر بابینو، مدیرعامل بلوبر تیم گفت که این تریلر روح بازی را منعکس نمی‌کند و جنبه بازاریابی همه چیز بر عهده شرکت کونامی است.

ریمیک Silent Hill 2 در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ (۸ اکتبر ۲۰۲۴) روی کامپیوتر و پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات