// جمعه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹

بازی V Rising پرفروش‌ترین بازی ماه می در بریتانیا شد

درحالی‌که پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول ماه می ۲۰۲۴ منطقه بریتانیا بود، جایگاه پرفروش‌ترین بازی هم به V Rising رسید.

بازی V Rising در سبک اکشن نقش‌آفرینی بقای خون‌آشام‌محور پرفروش‌ترین بازی ماه مِی ۲۰۲۴ بریتانیا بود. این آمار توسط GfK اعلام شده است که فروش فیزیکی و دیجیتالی اکثر ناشرهای بزرگ به‌جز نینتندو و ۵۰۵ گیمز را دنبال می‌کند.

بازی V Rising پس‌از دو سال حضور در حالت ارلی اکسس، بالاخره ماه گذشته برای پی‌سی و هفته گذشته برای پلی استیشن 5 عرضه شد. این ساخته Stunlock Studios توانست روی پلتفرم‌های نام‌برده به‌ترتیب متای ۸۳ و ۸۱ را دریافت کند و بالاتر از آثار اسامی آشنایی مثل EA Sports FC 24 و GTA V در جایگاه اول چارت فروش نرم‌افزاری قرار بگیرد.

در مجموع شاهد ماه آرامی برای بازی‌ها بودیم و مجموع فروش ویدیوگیم‌ها به‌نسبت ماه مِی ۲۰۲۳ با ۲۱ درصد کاهش روبرو شده بود. البته سال گذشته در این ماه بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom عرضه شده بود.

Fallout 4، پرفروش‌ترین بازی ماه آوریل در این ماه به رتبه چهارم سقوط کرد و سپس Helldivers 2 و Ghost of Tsushima: Director's Cut در رده‌های بعدی جا گرفتند. گوست آو سوشیما بعداز هل‌دایورز ۲ دومین عرضه موفق یک بازی از پلی استیشن روی پی‌سی است. هل‌دایورز ۲ در ماه‌های فوریه و مارس در رتبه اول چارت بریتانیا قرار داشت.

Ghost of Tsushima

دیگر بازی جدید این چارت در ماه مِی Paper Mario: The Thousand Year Door در جایگاه هفتم بود که البته این آمار تنها براساس فروش فیزیکی این بازی است؛ زیرا نینتندو آمار فروش دیجیتالی را اعلام نمی‌کند.

در بخش سخت‌افزاری، فروش کنسول‌ها نسبت‌به ماه گذشته ۱۰ درصد و دربرابر بازه مشابه سال گذشته تقریبا ۳۳ درصد کمتر شده است. PS5 همچنان پرفروش‌ترین کنسول است و جایگاه‌های بعدی در اختیار نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قرار دارند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده