// جمعه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴

آثار لایو سرویس باعث کاهش تعداد بازی های پلی استیشن شده است

جیسون شرایر ورود به بازار لایو سرویس را دلیل کاهش تعداد بازی‌های پلی استیشن می‌داند.

از همان زمانی‌که سونی اعلام کرد سرمایه‌گذاری روی بازی‌های لایو سرویس را بیشتر خواهد کرد، افراد زیادی نگران بودند این اتفاق روی بازی‌های تک‌نفره معمول پلی استیشن تاثیر منفی بگذارد. متاسفانه انگار واقعا چنین اتفاقی رخ داده است و درنتیجه در این نسل تعداد بازی‌های فرست-پارتی سونی کمتر و کمتر شده‌اند.

در همین سال ۲۰۲۴ سونی تایید کرد تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۴ (۱ آوریل ۲۰۲۵)، شروع سال مالی بعدی نسخه جدیدی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خود منتشر نخواهد کرد و چند پروژه هم لغو شدند. اکنون جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ مدعی شده است همین آثار لایو سرویس باعث کاهش تعداد بازی‌های پلی استیشن شده‌اند.

شرایر نوشت: «با تأخیر در عرضه چند بازی بزرگ و پروژه‌های کمتر در ادامه راه به‌خاطر بازی‌های سرویس‌محور که مطابق برنامه پیش نرفتند، پلی استیشن سعی خواهد کرد فروش کنسول خود در تعطیلات پایان سال را با جذب مخاطبان جدید تقویت کند.»

بعید است خود شرکت سونی چنین گزاره‌ای را به‌طور رسمی اعلام کند؛ اما شرایر فرد معتبری در دنیای ویدیوگیم است و اطلاعات دقیقی از این صنعت دارد. با گذشت زمان مشخص خواهد شد آیا سونی با سرمایه‌گذاری در بخش لایو سرویس، استراتژی درستی را انتخاب کرده است یا خیر.


منبع GameReactor
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده