نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۵

رئیس ایکس باکس: همه در سال ۲۰۲۵ می‌خواهند از رقابت با GTA 6 دوری کنند

مایکروسافت برای جلوگیری از تحت‌الشعاع قرار گرفتن بازی‌های خود توسط GTA 6، برنامه‌ریزی‌ها را حول محور این اثر مورد‌انتظار انجام می‌دهد.

درحالی‌که در سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه آثار بزرگی مانند بازی Death Stranding 2، بازی Doom: The Dark Ages و بازی Fable خواهیم بود، اما بدون شک GTA 6 موردانتظارترین بازی سال ۲۰۲۵ خواهد بود. انتشار بازی GTA 6 در سال ۲۰۲۵ بی‌شک یک اتفاق بزرگ و هیجان‌انگیز برای صنعت بازی خواهد بود، اما این ساخته راک‌استار گیمز قطعا چالشی بزرگ را برای سایر بازی‌هایی که در تاریخی نزدیک به زمان عرضه‌اش منتشر می‌شوند، به‌وجود خواهد آورد.

مت بوتی، رئیس بخش استودیوهای ایکس باکس نیز اخیرا به این موضوع اشاره کرده و گفته است که صنعت بازی برای جلوگیری از تحت‌الشعاع قرار گرفتن بازی‌های دیگر توسط GTA 6، برنامه‌ریزی‌های خود را حول محور این بازی انجام خواهد داد. مت بوتی در یک پادکست از برنامه‌های هیجان‌انگیز این شرکت برای سال ۲۰۲۵ رونمایی کرد. مایکروسافت در سال آینده شاهد عرضه چندین بازی بزرگ خواهد بود و به‌نظر می‌رسد آثاری مانند Gears of War E-Day نیز در میان این بازی‌ها حضور داشته باشند.

مت بوتی رئیس استودیوهای بازی سازی ایکس باکس

در این مصاحبه از او پرسیده شد که آیا مایکروسافت هم منتظر اعلام تاریخ انتشار GTA 6 توسط راک‌استار گیمز است تا برنامه‌ریزی خود را برای سال ۲۰۲۵ حول محور آن تنظیم کند. او در پاسخ به این سؤال اذعان کرد که باتوجه‌به محبوبیت بی‌نظیر سری بازی‌های GTA و عدم وجود رقیب جدی برای آن، اکثر تیم‌های بازی‌سازی سعی می‌کنند از عرضه بازی خود در همان بازه زمانی GTA 6 خودداری کنند.

مت بوتی همچنین در این مصاحبه به نکته‌ای مهم اشاره کرد: «مایکروسافت باید از رقابت با خودش پرهیز کند! باتوجه‌به برنامه‌ریزی برای انتشار چندین بازی در سال ۲۰۲۵، این شرکت قصد دارد تا با ارائیه یک جدول زمانی دقیق، به هر عنوان فرصت کافی برای دیده شدن و درخشیدن بدهد. همین موضوع دلیل عدم تعیین تاریخ انتشار برای آثاری مانند بازی Perfect Dark، بازی State of Decay 3 و بازی Gears of War E-Day در رویداد اخیر این شرکت بود.»

سری بازی‌های GTA همیشه عملکرد قدرتمندی داشته است، اما بعد از موفقیت خیره‌کننده بازی GTA 5 به یک غول شکست‌ناپذیر تبدیل شده است. در گذشته بازی‌هایی مثل Call of Duty می‌توانستند با این مجموعه رقابت داشته باشند. واکنش‌ها به تریلر اولیه این بازی نشان می‌دهد که عرضه‌ی آن در پاییز ۲۰۲۵ کاملا بر دیگر بازی‌های این فصل سایه خواهد انداخت. مت بوتی نیز از این موضوع آگاه است و امیدوار است از بدترین سناریو جلوگیری کند.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده