// شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰

عقب نشینی سونی از مرزهای عینک واقعیت مجازی

گزارش‌های جدید از کاهش بودجه پلی استیشن VR2 توسط سونی خبر می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد که هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 برای سونی عملکردی رضایت‌بخش نداشته است. این دستگاه از زمان عرضه تا کنون درگیر مشکلات زیادی در بخش‌های فروش و محبوبیت کلی شده است؛ مواردی که به‌دلیل قیمت این هدست و پشتیبانی ضعیف نرم‌افزاری موجب افزایش شدت آن‌ها شده است. در همین راستا سونی تصمیم به عقب‌نشینی از فضای هدست‌های واقعیت مجازی گرفته است.

بر اساس گزارش جدید رسانه Android Central این شرکت «کاهش بودجه‌های بزرگی» را تجربه کرده است تا روی توسعه بازی‌های VR2 سرمایه‌گذاری کند. به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر دو بازی انحصاری توسط استودیوهای داخلی پلی استیشن در دست ساخت باشد. اگر سونی بودجه‌ کمتری را به پلی استیشن VR اختصاص داده باشد، احتمال به پایان رسیدن چرخه عمر پشتیبانی از این دستگاه بالا می‌رود.

سونی در تلاش بود تا بتواند توجه مخاطبان بیشتری را به هدست واقعیت مجازی خود جلب کند؛ این شرکت در ماه اوت اداپتور و رابط پلی استیشن VR2 به کامپیوتر را با قیمت ۵۹/۹۹ دلار منتشر می‌کند تا کاربران بتوانند برای تجربه بازی‌های واقعیت مجازی از این هدست بهره ببرند. پیش‌تر در ماه مارس اعلام شد که سونی تولید این دستگاه را متوقف کرده است تا هدست‌های باقی‌مانده به فروش برسند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده