نویسنده: علیرضا محمدی
// یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۰

رئیس سابق پلی استیشن مخالف رقابت کنسولی است

آقای شاون لایدن، یکی از مدیران سابق پلی استیشن، معتقد است بازی‌ها بهتر خواهند بود اگر رقابت کنسولی را از سر راه خود برداریم.

رقابت کنسولی پررنگ‌تر از همیشه در حال جریان است. سه غول بزرگ این صنعت که نینتندو، پلی استیشن و ایکس باکس هستند، برای جلب توجه گیمرها با هم رقابت می‌کنند. تعداد کل کاربران کنسول در یک نسل برای چندین دهه ثابت مانده است و اخیراً از مرگ این بازار در آینده نزدیک چیزهایی می‌شنویم.

به‌گفته شاون لایدن، رئیس سابق پلی استیشن، صنعت می‌تواند با ازبین‌بردن موانع به پیشرفت برسد. او معتقد است که تنها یک کنسول خانگی باید به پلتفرم استاندارد تبدیل شود. کنسول‌ها بر یک اکوسیستم ثابت تکیه کرده و از انحصاری‌ها و سایر مشوق‌ها برای جذب افراد استفاده می‌کنند. شاون لایدن امیدوار است که شاهد یک تغییر اساسی در این سیستم باشیم.

رقابت فعلی بین سونی و مایکروسافت باعث شده است که پلی استیشن 5 به‌دلیل کاهش فروش کنسول‌های ایکس باکس، در صدر قرار بگیرد. بااین‌حال هر دو کنسول ذاتاً مشابه هستند و از مشخصات سخت‌افزاری تقریباً یکسانی بهره می‌برند. رئیس سابق پلی استیشن معتقد است که جنگ کنسول‌ها باید تمام شود.

دسته ایکس باکس سری اس

او به یکپارچگی اکوسیستم معتقد است و باور دارد که این یکپارچگی تنها زمانی عملی خواهد شد که در تمام خانه‌ها از یک کنسول واحد و استاندارد برای بازی کردن استفاده شود. او در جدیدترین صحبت‌های خود گفت: «اگر بتوانیم به یک کنسول خانگی استاندارد دست پیدا کنیم و جنگ پلتفرم‌ها را از سر راه خود برداریم، در دنیای بهتری خواهیم بود.»

وی در توضیح بیشتر به معماری مشابه کنسول‌های فعلی اشاره کرد. خواه پلی استیشن، ایکس باکس یا حتی بسیاری از رایانه‌های شخصی باشد، فناوری اصلی که تجربه بازی را تقویت می‌کند تا حد زیادی یکسان است. او توضیح داد که تعداد کنسول‌های راه‌اندازی شده مدت زیادی است که در حدود ۲۵۰ میلیون گیر کرده است و این موضوع در آمار فروش پلی استیشن 5 نیز مشهود بود؛ زیرا سونی در سه‌ماهه اخیر نتوانست اهداف فروش خود را برآورده کند.

آینده بازی‌های کنسولی همیشه موضوع جالبی است؛ زیرا هر کسی دیدگاه‌های خاص خود را دارد. پیش از این، سازنده بازی Final Fantasy 16 اظهار داشت که فضای ابری به ابزار اصلی تعامل با بازی‌ها تبدیل خواهد شد. سونی همچنین انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ پیشرفت‌های گسترده‌ای در این فناوری انجام شود؛ بنابراین همان‌طور که شاون لایدن ادعا می‌کند، فضای ابری می‌تواند به یک پلتفرم یکپارچه برای همه تبدیل شود.

با این وجود، جنگ کنسولی همچنان ادامه دارد و درحالی‌که اهمیت بازی‌های انحصاری روزبه‌روز کمتر می‌شود، اما پلی استیشن و ایکس باکس به‌طور کامل آن را رها نکرده‌اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.

نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های شاون لایدن چیست؟


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده