نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۰

میازاکی: پایین آوردن درجه سختی Elden Ring به بازی آسیب می‌زند

هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیوی فرام سافتور و کارگردان بازی Elden Ring معتقد است کم کردن درجه سختی Elden Ring، تجربه بازی را خراب می‌کند.

هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی الدن رینگ در مصاحبه جدیدی که در ارتباط با عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی Shadow of the Erdtree با نشریه گاردین ترتیب داده شده است، به سؤال پرتکراری که درباره سطح دشواری بازی‌های استودیوی فرام سافتور پرسیده شده است، پاسخ می‌دهد. وی در اینباره می‌گوید:

«اگر واقعاً به‌دنبال تجربه‌ی این بازی توسط کل مردم جهان بودیم، می‌توانستیم به‌راحتی درجه سختی بازی را پایین و پایین‌تر بیاوریم؛ اما این رویکرد درستی برای ماه نبود.»

«اگر چنین رویکردی را در پیش گرفته بودیم، این بازی موفق به کاری که کرد نمی‌شد. چراکه حس موفقیت و دستاوردی که بازیکنان هنگام پیروز شدن به چالش‌های دشوار بازی تجربه می‌کنند، یکی از اساسی‌ترین جوانب تجربه‌ی این بازی است. ساده‌تر کردن درجه سختی بازی، مخاطب را از این لذت محروم می‌کند. به نظر من این کار به تجربه‌ی بازی آسیب وارد می‌کند.سی»

بازی‌های استودیوی FromSoftware به درجه سختی بسیار بالای خود شهرت دارند، اما هریک از بازی‌های میازاکی راه‌هایی را در دسترس بازیکنان می‌گذارند تا این چالش‌ها را به نحوی مدیریت کنند. بازیکنان می‌توانند با به‌دست آوردن یک سری آیتم‌ها، توانایی‌ها و مهارت‌های شخصیت خود را بسیار فراتر از باس بازی تقویت کنند.

در Elden Ring نیز یک سری آیتم‌هایی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند ازطریق آن کاراکترهای دیگری را خلق کنند تا درکنار خود با دشمن بجنگند. این استراتژی به قدری مؤثر بود که سطح عملکرد آن در آپدیت‌های پس از عرضه‌ی بازی مجدداً توسط سازندگان تنظیم شد. بیشتر بازی‌های FromSoftware قابلیت احضار بازیکنان واقعی دیگر برای کمک به چالش‌های مسیر بازی را دارند.

هیدتاکا میازاکی، نویسنده و کارگردان بازی الدن رینگ استودیو ژاپنی فرام‌سافتور

اولین و تنها بسته الحاقی بازی Elden Ring، یعنی Shadow of the Erdtree، روز جمعه برای این بازی منتشر شد. این DLC مورد توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت تا به یکی از موفق‌ترین محتوای پس از عرضه‌ی بازی‌ها در تاریخ تبدیل شود. طبق نمرات ثبت شده در وب‌سایت متاکریتیک، Shadow of the Erdtree بالاترین امتیاز را در میان بسته‌های الحاقی تاریخ کسب کرده است. علاوه‌براین Shadow of the Erdtree با اختلاف به برترین بسته الحاقی توسعه یافته توسط استودیو فرام‌سافتور تبدیل شده است و بعد از آن دی‌ال‌سی بازی Dark Souls به‌نام Astorias of the Abyss با متای ۸۹ قرار دارد.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس قرار دارد. برای تجربه این اثر نیاز به بازی الدن رینگ و پرداخت ۴۰ دلار برای خرید آن دارید.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده