نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰

هیدتاکا میازاکی بیشتر زمان خود را صرف کارگردانی می‌کند

هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی الدن رینگ می‌گوید، باوجود مسئولیت ریاست استودیوی فرام سافتور، ۹۵ درصد وقت او در طول روز صرف کارگردانی بازی‌ها می‌شود.

هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring و رئیس استودیوی فرام سافتور، در مصاحبه اخیر خود با نشریه گاردین به جزئیات تازه‌ای از فرایند ساخت بازی‌های این تیم اشاره دارد. او که بعد از موفقیت چشمگیر بازی‌های سری سولز خود به مقام ریاست این استودیو ارتقاء یافت، در صحبت‌های اخیر خود مدعی شده است که علاقه‌ی چندانی به اختصاص زمان خود به مسئولیت‌های اجرایی ندارد و هنوز هم بیشتر تایم خود را به بازی‌سازی مشغول است.

میازاکی در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید: «من از کمک به رشد و تعالی کارگردان‌های جوانی که به نظر من در آینده این شرکت را رهبری خواهند کرد، لذت می‌برم. اما نشستن در دفتر مدیریت در تمام طول روز، شیوه و روش من نیست.»

«من واقعاً در طول فرایند ساخت بازی‌ها درگیر می‌شوم و اصطلاحاً دستانم را کثیف می‌کنم تا هنوز هم باهمدیگر به خلق این آثار بپردازیم. امیدوارم که از این طریق بتوانم تجربیاتم را به نسل دیگری از استعدادها منتقل کنم.»

«من تقریباً ۱۰ سال است که مسئولیت ریاست استودیو را برعهده دارم، اما ۹۵ درصد زمانی‌که به کار اختصاص می‌دهم و نحوه‌ی فعالیت‌های من برای شرکت، به ساخت بازی‌ها و کارگردانی پروژه‌ها مربوط می‌‎شود. با این نسبت، می‌توان گفت که من تقریباً شش ماه تجربه مدیریت اجرایی دارم!»

تحلیل و موشکافی اولین تریلر دی‌ال‌سی Shadow of the Erdtree بازی الدن رینگ، اثر هیدتاکا میازاکی و استودیو ژاپنی فرام‌سافتور

نام میازاکی نخستین با بازی Demons Souls بر سر زبان‌ها افتاد. بازی نقش آفرینی استودیوی Atlus که در غرب تولید شد و به‌نوعی آغازگر راه بازی‌های سری سولز برای او بود. باوجود اینکه عرضه‌ی این بازی چندان پرسروصدا نبود، اما بعدها به یک مکتب منحصر‌به‌فرد و پدیده‌ای فرهنگی در میان طرفداران تبدیل شد. بعد از گذشت یک دهه از زمان انتشار این بازی، نسخه‌‎ی ریمیک آن که توسط استودیوی بلوپویت سونی بازسازی شد هم به یکی از بازی‌های مهم پلی استیشن 5 تبدیل شد.

میازاکی در ادامه‌ی این مصاحبه درباره درجه سختی مشهور بازی‌های سولزلایک و به‌ویژه الدن رینگ صحبت کرده است.

Elden Ring، آخرین بازی استودیوی فرام سافتور به‌تازگی اولین و تنها بسته الحاقی خود به نام Shadow of the Erdtree را دریافت کرده است که با استقبال بی‌نظری روبه‌رو شده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده