نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۰

مت بوتی: ایکس باکس دیگر نیازی به اتکا به Halo و Forza ندارد

مت بوتی، رئیس استودیوهای گیمینگ ایکس باکس، از قرار گرفتن آن‌‎ها در مسیر مشخص و پایان اتکای بیش از حد آن‌ها به نام‌هایی مانند Halo و Forza و Gears صحبت می‌کند.

ایکس باکس بعد از نمایش بزرگی که برای امسال داشت، شور و هیجان خاصی را برای برنامه‌های آینده‌‎ی خود به‌وجود آورده است. بسیاری از بازی‌های مورد انتظار طرفداران مثل Call of Duty جدید رونمایی شدند و بالاخره از ابتدا به سرویس گیم پس راه پیدا خواهند کرد. از طرفی مایکروسافت نیز تمام توان خود را برای حمایت از آثار فرست پارتی ایکس باکس به‌کار گرفته است.

حالا رئیس استودیوهای گیمینگ ایکس باکس در مصاحبه اخیر خود با اشاره به این موفقیت‌ها اظهار داشت که این غول گیمینگ بالاخره به هدف خود رسیده است تا از وابستگی به برخی آثار محدود رها شود. او همچنین وعده‌ی لاین آپ هیجان‌انگیزی را برای آینده‌ی برنامه‌های این شرکت داد.

مجموعه‌ی بازی‌های فرست پارتی ایکس باکس باوجود پتانسیل فوق‌العاده‌ای که در سال ۲۰۲۰ برای کنسول‌های جدید سری ایکس و اس نشان داده شد، در چند سال اخیر همواره یکی از نقاط ضعف این پلتفرم به‌شمار می‌رفت. حالا به‌نظر می‌رسد که آن‌ها بالاخره لاین آپ درخوری را برای این پتانسیل بالا تدارک دیدند.

بازی های پیش روی ایکس باکس

مت بوتی در گفت‌وگو با وب‌سایت Variety، رویداد اخیر ایکس باکس را مسیری برای اتفاقات هیجان‌انگیز آینده توصیف می‌کند و به نکته‌ی خاصی دراین‌میان اشاره دارد. در این برنامه بالاخره شاهد رونمایی از آثار بزرگ استودیوهای خریداری شده‌ی مایکروسافت ازجمله Doom: The Dark Ages و کال آو دیوتی بلک آپس ۶ بودیم. بوتی معتقد است که ایکس باکس بالاخره شروع به یافتن ریتم مورد نظر خود کرده است.

او همچنین خاطرنشان کرد که دیگر ایکس باکس نیاز به اتکای همه جانبه به آثاری از قبیل Halo و Forza ندارد. این شرکت اغلب به‌دلیل وابستگی بیش از حد به آثاری مانند Forza و Halo و Gears در گذشته مورد انتقاد قرار گرفته بود.

بوتی وعده‌ی لاین آپ هیجان انگیزی را برای پاییز ۲۰۲۴ تا بهار ۲۰۲۵ به طرفداران می‌دهد. از بازی‌هایی که در این بازه زمانی منتشر خواهند شد، می‌توان به Indiana Jones و همچنین احتمالا Doom: The Dark Ages و Fable اشاره کرد که می‌توانند با عرضه‌ی بازی South of Midnight نیز در یک بازه قرار بگیرند.

قهرمان بازی Doom: The Dark Ages

نگاه مت بوتی از همین حالا به رویداد Xbox Games Showcase 2025 است. آن‌ها انتظار دارند که سال آینده نیز رویدادی با همین کیفیت را برای مخاطبان خود تدارک ببینند که با قرار گرفتن درکنار نیرو استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس، تجربیات هیجان انگیزی را برای طرفداران رقم بزند.

در کل به‌نظر می‌رسد که سال آینده می‌تواند سال خاصی برای ایکس باکس و مایکروسافت باشد. این شرکت حالا در مسیر عرضه‌ی بازی‌های بزرگ فرست پارتی، معرفی آثار جدید احتمالی و کنسول دستی جدیدی که در شایعات مطرح شده است، قرار دارد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع tech4gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده