نویسنده: یاشار ظروفی
// دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱

هیدتاکا میازاکی: به دنبال تکرار موفقیت‌های Elden Ring نیستیم

هیدتاکا میازاکی می‌گوید که نه او و نه تیم فرام سافتور به منظور تکرار موفقیت‌های الدن رینگ کار نمی‌کنند و همین به آن‌ها اجازه اشتباه کردن می‌دهد.

توسعه‌دهندگان معدودی در صنعت بازی هستند که بتوانند در کسب موفقیت، پا به پای استودیو فرام سافتور (From Software) قدم بردارند. استودیویی که زنجیره موفقیت بازی‌های آن بین منتقدان و گیمرها، در یک و نیم دهه قبل شکسته نشده است؛ هر‌چند به نقل از هیدتاکا میازاکی، مدیر این استودیو ژاپنی، با وجود تمام لذتی که این تیم از موفقیت‌های قبلی خود تجربه کرده است، توسعه‌دهندگان فرام سافتور هیچگاه با این طرز فکر که «قرار است در تمام پروژه‌های بعدی نیز موفق باشیم» دست به کار نبرده‌اند.

در مصاحبه‌ای که میازاکی با روزنامه معتبر گاردین (The Guardian) داشت، اعلام کرد که با وجود تحسین‌های بی‌سابقه و کم‌نظیری که بازی Elden Ring دریافت کرد، هیچگاه تصمیمات داخلی استودیو براساس اینکه قرار است از این به بعد هم این تحسین‌ها را در چنین سطحی دریافت کنند، گرفته نشده و نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا میازاکی به اعضای تیم اجازه اشتباه کردن بدهد و به عقیده او، همین رویکرد است که باعث می‌شود تا بازی‌های بهتری از فرام سافتور معرفی شود و تصمیمات بهتری در داخل استودیو گرفته شود.

میازاکی در این‌باره گفت: «الدن رینگ در لیگ متفاوتی [از دیگر بازی‌ها] از نظر میزان موفقیت و نقدهایی که دریافت کرد، بود؛ اما کاری که ما به‌عنوان یک شرکت باید انجام دهیم این است که هیچ وقت فرض خود را بر این نگذاریم که این موفقیت در تمام پروژه‌های بعدی نیز تکرار می‌شود. هیچ تصمیمی بر پایه این فرضیه گرفته نمی‌شود که اگر یک بار توانستیم این موفقیت را کسب کنیم پس حتما می‌توانیم دوباره همین سطح از موفقیت را تجربه کنیم.

هیدتاکا میازاکی

همین طرز فکر محافظه‌کارانه باعث می‌شود که به خودمان اجازه اشتباه کردن بدهیم و بازی‌های بهتری بسازیم و حتی تصمیمات بهتری بگیریم. من فکر می‌کنم که همین محافظه‌کاری درواقع سوخت و خوراک مورد نظر تیم طراحی بازی ما [برای طراحی بازی‌های بهتر] است.»

استودیو فرام سافتور اخیرا نیز سرخوش از نقدهای بسیار مثبت بسته الحاقی اخیر خود برای بازی الدن رینگ است و توانسته نمره بسیار بالایی را از منتقدان و گیمرها دریافت کند. زومجی نیز در بررسی بسته الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring به آن نمره ۱۰ داده است.

نظرات خود را درباره بازی‌های این استودیو با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده