نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

ایکس باکس به دنبال تصاحب ناشر دیگری است؟

طبق گزارش‌ها، ایکس باکس قصد دارد تا یک ناشر بزرگ بازی‌های ویدیویی دیگر را خریداری و تصاحب کند.

ایکس باکس با خرید ناشران بزرگی مانند بتسدا، اکتیویژن و چندین استودیوی دیگر، به‌طور قابل‌توجهی بر تنوع و قدرت بازی‌های انحصاری خود افزوده است. بخش گیمینگ مایکروسافت اکنون مجموعه‌ای چشمگیر از مجموعه‌ها و آی‌پی‌های محبوب را در اختیار دارد که به‌نظر می‌رسد تضمین‌کننده آینده‌ای درخشان برای این پلتفرم باشند.

با وجود قدرت گرفتن ایکس باکس در زمینه بازی‌ها انحصاری، به‌نظر می‌رسد این شرکت هیچ برنامه‌ای برای توقف ندارد. طبق گزارش‌های موثق، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای خریدهای استودیوهای بازی‌سازی بیشتر است و حتی ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر یکی از این خریدها را به‌طور رسمی اعلام کند.

اینطور که کینگ دیوید، پادکستر مشهور، فاش کرده است، مایکروسافت احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای شکار طعمه‌ای بزرگ و ادغام با یک ناشر قدرتمند تا پایان سال ۲۰۲۴ است. این حرکت می‌تواند زمین بازی را به‌طور کامل به نفع ایکس باکس تغییر دهد.

در این گزارش شرکت مانند سگا، کونامی و برادران وارنر به‌عنوان اهداف احتمالی خرید ذکر شده است، هرچند به نظر می‌رسد فعلا هیچ چیز قطعی نیست. چنین اهدافی با اهداف گذشته فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش ایکس باکس، همسو هستند که به خریدهایی به بزرگی نینتندو اشاره می‌کرد، البته باتوجه‌به وضعیت مالی نه چندان مساعد مایکروسافت، این پرسش مطرح می‌شود که آیا این خریدها واقعا در شرایط فعلی مقرون‌به‌صرفه هستند یا خیر؟

زمزمه‌های این خرید بزرگ در حالی به گوش می‌رسند که مایکروسافت مدتی پیش چند استودیو مانند آرکین آستین را به‌طور کامل تعطیل کرد. شاید این شرکت به‌دنبال جبران این ضرر با تصاحب استودیوهایی مانند سگا، کونامی و برادران وارنر باشد. مایکروسافت که امروزه بیشتر به‌عنوان یک ناشر بازی‌های مولتی پلتفرم شناخته می‌شود، در مقایسه با گذشته، انگیزه بیشتری برای انجام خریدهای بزرگ دارد. بااین‌حال، باتوجه‌به چالش‌های نظارتی که بر سر ادغام اکتیویژن وجود داشت، ممکن است مایکروسافت در آینده با محدودیت‌هایی در انجام معاملات عظیم روبه‌رو شود.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده