نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰

رکورد تعداد بازیکن‌های همزمان Forza Horizon 4 شکسته شد

بازی Forza Horizon 4 بعد از اعلام خبر حذف از فروشگاه‌های دیجیتال، با موج بی‌سابقه‌ای از بازیکن‌ها روبه‌رو شده است.

کمتر از یک روز پس از اعلام حذف شدن بازی Forza Horizon 4 از فروشگاه‌های دیجیتال، جامعه بازیکن‌ها اشتیاق بی‌سابقه‌ای را از خود نشان دادند و برای تجربه دوباره بازی صف کشیدند. تنها چند ساعت پس از اعلام این خبر، بازی Forza Horizon 4 به بالاترین تعداد بازیکن همزمان در استیم دست پیدا کرد.

براساس اطلاعات SteamDB، به محض انتشار خبر حذف شدن بازی Forza Horizon 4 از فروشگاه‌های دیجیتال، بازیکنان بلافاصله وارد بازی شدند تا احتمالا پیش از حذف شدن آن برای همیشه، بیشترین استفاده را از نسخه دیجیتال آن ببرند. جالب اینجا است که تعداد بازیکنانی که در دو ساعت گذشته وارد بازی شده‌اند، رکورد اوج تعداد بازیکنان همزمان Forza Horizon 4 را که در سال ۲۰۲۱ ثبت شده بود، شکسته است. در زمان نوشتن این خبر، با تعداد ۴۸,۴۳۷ بازیکن همزمان، رکورد جدیدی برای این بازی ثبت شد که به طرز چشمگیری از رکورد قبلی با ۴۰,۳۹۹ بازیکن همزمان فراتر رفته است.

افزایش ناگهانی تعداد بازیکنان به‌طور واضح عشق جامعه بازیکن‌ها به این بازی را نشان می‌دهد. نه‌تنها بازیکنان قدیمی به سراغ آن برگشته‌اند، بلکه بازیکنان جدید نیز پیش از حذف شدن بازی، آن را امتحان می‌کنند. علاوه‌براین، تخفیف قابل‌توجه ۸۰ درصدی بازی روی استیم نیز به این موج بازگشت دامن زده است. بااین‌حال، این نکته نیز قابل‌توجه است که بازی همچنان ازطریق نسخه‌های فیزیکی قابل دسترس خواهد بود. هرچند، در عصر حاضر که بازی‌های دیجیتال حرف اول را می‌زنند، ناپدید شدن ناگهانی بازی‌ها، ابهاماتی را در مورد بهترین روش برای حفظ بازی‌ها مطرح می‌کند.


منبع Insider Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده