نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸

چرا فیلم GTA هرگز ساخته نشد؟ بنیانگذار راکستار پاسخ می‌دهد

همیشه این سؤال برای طرفداران پیش می‌آید که چرا فیلم Grand Theft Auto ساخته نشد؟ یکی از اعضای سابق راک‌استار گیمز به این سؤال پاسخ داد.

مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto در طول حیات خود با داستان‌های فوق‌العاده، شخصیت‌های به‌یادماندنی، جهان پرجزئیات و ماجراجویی‌های نفس‌گیر، میلیون‌ها بازیکن را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است. طبیعی بود که در گذر زمان، زمزمه‌هایی از اقتباس سینمایی این سری به گوش برسد. گمانه‌زنی‌ها و شایعات پیرامون ساخت فیلم GTA همیشه داغ بود و طرفداران مشتاقانه منتظر تماشای شخصیت‌های محبوب‌شان بر پرده سینما بودند. اما با وجود بحث‌ها و گفتگوهای فراوان، این ایده هرگز به مرحله عمل نرسید.

دن هاوسر، یکی از بنیانگذاران راک‌استار گیمز و نویسنده سابق ارشد این استودیو، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با The Akler به دیدارهای ناخوشایند راک‌استار با مدیران هالیوود برای ساخت یک فیلم احتمالی براساس بازی‌هایشان اشاره کرد. او در این گفت‌وگو توضیح داد که این جلسات هرگز نتوانستند او را قانع کنند که ساخت فیلم چگونه می‌تواند برای راک‌استار گیمز سودمندتر از خود بازی‌ها باشد.

هاوسر گفت: «ما از [مدیران] می‌پرسیدیم، چرا باید این کار را انجام دهیم؟» پاسخی که همیشه می‌گرفتیم چیزی شبیه به این بود که: «شما صاحب یک فیلم می‌شوید.»

هاوسر در ادامه توضیح داد: «ما هم در جواب می‌گفتیم: نه، چیزی که شما توصیف می‌کنید درواقع ساخت یک فیلم توسط شماست، بدون اینکه ما هیچ کنترلی روی آن داشته باشیم. در این صورت، ریسک بزرگی را به جان می‌خریم که درنهایت هزینه‌هایش را ما پرداخت خواهیم کرد، آن هم برای چیزی که متعلق به خود ماست.»

او سپس در مورد احساس راک‌ستار نسبت به جلسات با مدیران هالیوود صحبت کرد. هاوسر گفت به‌نظر می‌رسید مدیران فکر می‌کردند راک‌استار بالاخره تسلیم زرق و برق هالیوود خواهد شد. بااین‌حال، هاوسر تاکید کرد که راک‌استار همیشه ارزش واقعی مجموعه GTA را درک کرده و تحت تاثیر وعده‌های مبهم قرار نمی‌گیرد.

هاوسر گفت: «ما یک آی‌پی چند میلیارد دلاری در اختیار داشتیم، اما از لحاظ اقتصادی هرگز منطقی نبود. ریسکش هیچوقت به صرفه نبود. در آن زمان، تصور عموم این بود که از بازی‌ها فیلم‌های بی‌کیفیتی ساخته می‌شوند.»

البته هاوسر اذعان کرد که با وجود اقتباس‌های تلویزیونی باکیفیت از بازی‌ها مثل سریال The Last of Us و سریال Fallout، اوضاع تغییر کرده است. دن هاوسر در سال ۲۰۲۰ از این شرکت جدا شد. او درحال‌حاضر استودیوی جدیدی به نام Absurd Ventures را تأسیس کرده است که روی ساخت یک بازی جدید جهان باز سوم شخص کار می‌کند.


منبع Insider Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده