نویسنده: علیرضا محمدی
// شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰

معیار موفقیت از نظر نینتندو چیست؟

شیگرو میاموتو، خالق ماریو در مورد معیار موفقیت از نگاه نینتندو صحبت کرده است.

نینتندو بدون شک موفق‌ترین سازنده کنسول به شمار می‌رود. این شرکت در حال حاضر دارای پرفروش‌ترین کنسول جهان، قوی‌ترین خط تولید بازی‌های فرست پارتی و مسلماً متنوع‌ترین پایگاه کاربری است. باتوجه‌به موفقیت حاصل شده جالب است رویکرد نینتندو به کسب‌وکار را مشاهده کنیم. طبق گفتهٔ شیگرو میاموتو، این غول ژاپنی فروش یک میلیون نسخه از یک بازی را موفقیت بزرگی نمی‌داند. بااین‌حال آن‌ها فقط یک بار در هر سه تا پنج سال به یک دستاورد چشم‌گیر نیاز دارند.

در جدیدترین مصاحبه، شیگرو میاموتو معیارهای نینتندو را برای موفقیت بزرگ بیان کرد. او توضیح داد که یک بازی با فروش ۳۰ میلیون واحدی این معیار را برآورده می‌کند؛ اما شرکت انتظار ندارد که همه بازی‌ها به این بزرگی باشند. باید بدانید که غول ژاپنی در نسل فعلی چهار بار به این معیار دست یافته است. بازی‌های زیر هر کدام فروشی بیش از ۳۰ میلیون نسخه را تجربه کرده‌اند:

  • Mario Kart 8 Deluxe (۶۱.۹۷ میلیون)
  • Animal Crossing: New Horizons (۴۵.۳۶ میلیون)
  • Super Smash Bros. Ultimate (۳۴.۲۲ میلیون)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild (۳۱.۸۵ میلیون)

ماریو در بازی Super Mario Odyssey

یکی دیگر از این موفقیت‌ها در حال به وقوع پیوستن است. بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نسخه فروخته است؛ بنابراین باید در آینده‌ای نزدیک به رقم ۳۰ میلیون برسد.

صحبت‌های شیگرو میاموتو جالب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا اخیراً شاهد حواشی بسیاری در مورد آینده بازی‌های کنسولی بوده‌ایم. نینتندو مسلماً سنتی‌ترین غول این صنعت به شمار می‌رود؛ زیرا به اصول انحصارگرایی پایبند باقی‌مانده است.

نینتندو در حال حاضر از کسب‌وکار خود راضی است. به‌نظر می‌رسد تا زمانی‌که بازی‌های این شرکت بیش از ۳۰ میلیون نسخه می‌فروشند، جای نگرانی برای نینتندو وجود نخواهد داشت. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده