نویسنده: یاشار ظروفی
// یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶

پلی‌ استیشن از ضرورت اکانت PSN روی کامپیوتر دفاع می‌کند

پلی استیشن می‌گوید برای پیاده‌سازی قابلیت‌های کراس-پلی و Cross-Progression، استفاده از اکانت PSN برای کامپیوتر ضروری است.

پلی استیشن اولین‌بار زمان عرضه بازی Helldivers 2 روی کامپیوترها از ضرورت استفاده از اکانت PSN صحبت کرد و همان موقع نیز با واکنش شدید گیمرها مواجه شود؛ اما این ضرورت همچنان نیز برای بازی‌های پورت شده این شرکت برای کامپیوترها موجود است و عنوانی مانند گوست آو سوشیما که بعد از هل‌دایورز ۲ برای کامپیوتر عرضه شد نیز نیاز به ثبت اکانت PSN دارد و به‌نظر می‌رسد که در عناوین بعدی هم شاهد این ضرورت باشیم.

با وجود تمام انتقاداتی که به سونی شد، بازی Concord نیز برای اجرا روی کامپیوتر نیاز به اکانت PSN دارد. این تصمیم پلی استیشن از حمایت توسعه‌دهندگان بازی برخوردار است و آن‌ها در این‌باره می‌گویند که برای پیاده‌سازی قابلیت کراس پلی و Cross-Progression، اکانت پلی استیشن به آن‌ها کمک می‌کند.

شخصیت‌های مختلف آماده رقابت در بازی Concord

اهمیت این موضوع در این جاست که شما برای بازی روی کامپیوتر بدون اینکه کنسول پلی استیشن داشته باشید، نیاز دارید تا هویت خود را در اختیار این شرکت قرار دهید و برای مثال اگر در کشوری زندگی کنید که پلی استیشن به شکل رسمی در آن خدماتی نمی‌دهد، نمی‌توانید بازی مورد نظر خود را روی کامپیوتر اجرا کنید.

جان وزنوسکی، سرپرست تیم طراحی شخصیت بازی Concord در مصاحبه با رسانه یوروگیمر در این‌باره می‌گوید که این کار ازطریق پیاده‌سازی ویژگی کراس-پلی باعث نزدیکی بازیکنان کامپیوتر و پلی استیشن می‌شود. با اینکه این نظر رسمی سونی به حساب نمی‌آید اما می‌توان گفت که نشان‌دهنده رویکرد این ناشر بازی است. رویکردی که گویا قرار است تبدیل به استانداردی جدید برای این شرکت باشد.

لازم به ذکر است که بازی Helldivers 2 به‌عنوان اولین عنوانی که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفت، از قابلیت Cross-Progression پشتیبانی نمی‌کرد؛ درحالی‌که بازی تک‌نفره بزرگی مانند گوست آو سوشیما، هم از قابلیت کراس‌-پلی و هم از Cross-Save پشتیبانی می‌کرد.

کاراکترهای بازی Helldivers 2

چنین ضرورتی شاید برای بازی‌های آنلاین توجیه‌پذیر باشد اما برای عناوین تک‌نفره‌ای مانند گاد آو وار رگناروک خیلی توجیهی ندارد. در شرایطی که تعداد زیادی از گیمرهای کامپیوتر تصمیم به تجربه بازی‌های پلی استیشن روی این پلتفرم گرفته‌اند، به‌نظر می‌رسد که پلی استیشن در حال محدود کردن پایگاه مخاطبان خود روی کامپیوتر است. شاید بتوان این قابلیت را روی بازی Concord منطقی دانست اما نمی‌توان این منطق را به دیگر عناوین پورت شده پلی استیشن برای کامپیوتر تعمیم داد.

درنهایت می‌توان گفت که به‌نظر می‌رسد پلی استیشن روی تصمیم خود استوار است و قرار نیست که ضرورت اکانت پلی استیشن را برای گیمرهای کامپیوتری حذف کند. این شرکت تصمیم گرفته است با وجود موفقیت‌هایی که پیش از این در کشورهای خارج از محدوده سرویس‌دهی خود به‌دست آورده بود، گیمرهای این مناطق را از دستیابی به بازی‌های خود محدود کند.

نظر شما درباره این تصمیم پلی استیشن چیست؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع tech4gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده