نویسنده: علیرضا محمدی
// یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹

بازی Helldivers 2 با کاهش ۹۰ درصدی بازیکنان مواجه شده است

بازی Helldivers 2 با از دست دادن ۹۰ درصد از کاربران خود در پلتفرم استیم، شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

Helldivers 2 در زمان عرضه با استقبال شگفت‌انگیزی روبه‌رو شد. به‌نظر می‌رسید که این بازی به پلی استیشن کمک خواهد کرد تا جایگاه خود را در دنیای بازی‌های لایو سرویس تثبیت کند. بااین‌حال چندین ماه از عرضه Helldivers 2 می‌گذرد و این بازی با کاهش ۹۰ درصدی کاربران مواجه شده است.

در اوایل عرضه، Helldivers 2 بیش از ۲۰۰ هزار بازیکن را به‌طور همزمان مدیریت می‌کرد. این تعداد اکنون کاهش شدیدی داشته و در چند روز گذشته به زیر ۴۵ هزار کاربر همزمان در پلتفرم استیم رسیده است.

این موضوع نشان‌دهنده کاهش ۹۰ درصدی در مقایسه با ۴۵۸ هزار کاربری است که Helldivers 2 را در زمان اوج آن تجربه می‌کردند. فروش بازی نیز کاهش قابل‌توجه‌ای داشته است. تا چندی پیش Helldivers 2 در جمع پرفروش‌ترین‌های استیم دیده می‌شد؛ اما اکنون در میان ۵۰ بازی برتر نیز قرار ندارد.

گیم پلی بازی Helldivers 2

می‌توانیم سونی را مقصر تمام این اتفاقات بدانیم. استودیوی اروهد گیم همچنان از Helldivers 2 پشتیبانی می‌کند؛ اما پس از حذف این بازی در بیش از ۱۰۰ کشور، گیمرهای آن به‌طور ناگهانی کاهش یافتند. پلی استیشن درنهایت از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد؛ اما دیگر دیر شده بود.

حدود دو ماه پیش پلی استیشن اعلام کرد که برای تجربه Helldivers 2 به حساب PSN نیازی نیست؛ اما با این وجود هنوز هم بازیکنان اکثر کشورها از تجربه آن محروم هستند. Helldivers 2 با تبدیل شدن به برترین بازی پی‌سی با بیشترین درآمد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ از تمام انتظارات فراتر رفت؛ اما اکنون آینده آن مبهم به نظر می‌رسد.

استودیو بسیار مشتاق است و به نظرات طرفداران گوش می‌دهد؛ اما این ممکن است کافی نباشد. درحالی‌که استودیوی اروهد گیم به پشتیلانی کامل از بازی ادامه می‌دهد؛ اما این احتمال وجود دارد که شرایط هرگز به حالت قبل برنگردد.

با تمام این تفاسیر، Helldivers 2 هنوز توسط بازیکنان زیادی تجربه می‌شود و ممکن است تیم سازنده در حال حاضر روی حفظ بازیکنان باقی مانده تمرکز کرده باشند. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده