نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲

سونی احتمالا تولید دیسک‌های بلوری را متوقف می‌کند

گفته می‌شود که سونی درنهایت قصد دارد تولید رسانه‌های فیزیکی، از جمله دیسک‌های بلوری را متوقف کند.

صنعت بازی‌های ویدیویی بیش از یک سال و نیم است که در چنگال ویرانگر تعدیل نیروی بی‌پایان گرفتار شده است، اما به‌نظر می‌رسد سایر صنایع فناوری نیز به‌طور مشابهی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. برای مثال، طبق گزارش‌ها، یکی دیگر از بخش‌های سونی با تعدیل نیروی گسترده مواجه شده است.

اینطور که توسط رسانه Mainichi گزارش شده، بخش رسانه‌های قابل ضبط سونی، که مسئول تحقیق و توسعه تمام رسانه‌های فیزیکی است، با تعدیل نیرو مواجه شده است. در این تعدیل نیرو، حدود ۲۵۰ شغل تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. براساس گزارش، این تعدیل نیرو بخشی از یک برنامه‌ی بزرگ‌تر برای کاهش فعالیت در حوزه رسانه‌های فیزیکی است و گفته می‌شود درنهایت، هدف شرکت، توقف کامل تولید رسانه‌های فیزیکی، از جمله دیسک‌های بلوری است. هنوز مشخص نیست که اجرای این برنامه چه مدت زمانی طول خواهد کشید.

قطعا صنعت بازی‌های ویدیویی به سمت یک آینده کاملا دیجیتال حرکت می‌کند. اگرچه رسانه‌های فیزیکی هنوز بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار دارند، اما سهم آن‌ها به سرعت و به‌طور پیوسته در حال کوچک شدن است. این موضوع البته فقط در صنعت بازی اتفاق نمی‌افتد، به عبارت دیگر، جای تعجبی نیست که طبق گزارش‌ها، سونی در حال آماده شدن برای یک آینده کاملا دیجیتال است، روندی که بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله مایکروسافت نیز در پیش گرفته‌اند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده