نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹

دنباله بازی Cyberpunk 2077 تمرکز بیشتری روی نقد مسائل اجتماعی خواهد داشت

دنباله بازی Cyberpunk 2077 قرار است به شکل صریح‌تر به نقدهای اجتماعی بپردازد و در این زمینه محدودیت کمتری داشته باشد.

بازی Cyberpunk 2077 و بسته الحاقی آن توانستند با موفقیت فضای غنی و پرجزئیات یک دنیای سایبرپانک را زنده کنند، اما برخی معتقد هستند که استودیو سی‌دی پراجکت رد به اندازه کافی روی عمق و ظرافت‌های داستانی بازی کار نکرده است، با‌اینکه به‌طور کلی ژانر سایبرپانک ظرفیت زیادی برای پرداختن به چنین مضامین عمیقی دارد.

اعضای تیم توسعه‌دهنده بازی هم تا حدی با این نظر موافق هستند و می‌گویند که می‌خواهند در دنباله بازی Cyberpunk 2077 که در شعبه بوستون سی‌دی پراجکت رد مراحل اولیه پیش‌تولید خود را می‌گذارند، پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه عمق داستانی بازی ایجاد کنند.

در قسمت اخیر پادکست AnswerRed سی‌دی‌ پراجکت رد، پاول ساسکو، کارگردان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به این موضوع اشاره کرد که این اثر در زمینه نقدهای اجتماعی خود، با وجود پتانسیل بالایی که داشت، به اندازه کافی ریسک نکرده است. او به‌عنوان مثال به موضوع بحران بی‌خانمانی اشاره کرد.

پاول ساسکو در این رابطه گفت: «می‌بینم که در بعضی جاها به اندازه کافی ریسک نکردیم، مثلا بحران بی‌خانمانی. وقتی به آن نگاه می‌کنم، با خودم می‌گویم در سایبرپانک به اندازه کافی جلو نرفتیم. فکر می‌کردیم یک دنیای دیستوپیایی [ضدآرمان‌شهری] ساختیم، ولی فقط سطح آن را لمس کردیم.»

Cyberpunk 2077

همچنین دن هرنبرگ، تهیه‌کننده اجرایی دنباله بازی Cyberpunk 2077 که فعلا با نام رمزی Project Orion شناخته می‌شود، در ادامه صحبت‌ها به این نکته اشاره کرد که دنیای سایبرپانک به سی‌دی پراجکت اجازه می‌دهد تا با دنیای واقعی مقایسه‌هایی انجام دهد و اینکه بازی بعدی سایبرپانک به بررسی عمیق این مضامین به شیوه‌ای بسیار تأثیرگذار ادامه خواهد داد. او گفت:

«فکر می‌کنم نکته فوق‌العاده جالب درباره سایبرپانک و آینده دیستوپیایی‌ای که به تصویر می‌کشد، شباهت زیاد آن به دنیای امروز ما باشد. قدرت شرکت‌های چندملیتی، آدم‌های حاشیه‌نشین، استثمار افراد به‌عنوان منابع، شکاف طبقاتی و همه این مسائل. به‌نظرم Cyberpunk 2077 به ما اجازه داد تا این داستان‌ها را تعریف کنیم؛ داستان‌هایی که در قلب‌شان همیشه روابط و آدم‌ها وجود دارند، اما ما در دنیایی درهم‌شکسته قرار داریم و می‌توانیم به بعضی از این مشکلات بپردازیم.

به‌نظر من، ماهیت سایبرپانک همین کاوش در مضامین به شیوه‌ای تأثیرگذار و تند است. عاشق این دنیا هستم و فکر می‌کنم Project Orion را با همین دیدگاه پیش می‌بریم. ما می‌خواهیم به کاوش در این مسائل ادامه بدیم و همچنان این سؤال را مطرح کنیم: وضعیت دنیا امروز چطور است و چند سال دیگر به چه شکلی درمی‌آید؟»

در اکتبر سال ۲۰۲۳، استودیو سی‌دی پراجکت اعلام کرد که ساخت بازی Cyberpunk 2 در مرحله‌ طراحی مفهوم قرار دارد. پروژه بزرگ بعدی که این شرکت روی آن تمرکز کرده، بازی The Witcher 4 است که به‌زودی وارد مرحله تولید کامل می‌شود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده