نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸

طراح شخصیت‌های Concord از مقایسه شدن با اورواچ ناراحت نیست

طراح ارشد شخصیت‌های Concord از مقایسه‌های این بازی با سری اورواچ ناراحت نیست.

بازی Concord از استودیو Firewalk سال گذشته معرفی شد و پلی استیشن اولین تریلر از گیم‌پلی آن را در رویداد State of Play اخیر به نمایش گذاشت. پس از این نمایش بود که بسیاری از بازیکن‌ها به شباهت کنکورد با سری Overwatch شرکت بلیزارد اشاره کردند. درواقع بااینکه بازی Concord از ویژگی‌های نسبتا تازه‌ای در طراحی شخصیت و محیط‌ها استفاده کرده بود، اما مکانیسم‌های گیم‌پلی مبارزات، سبک گرافیکی محیط و شخصیت‌ها الهامات زیادی از اورواچ را نشان می‌دادند.

حال به نظر می‌رسد تیم توسعه Concord این احتمال را در نظر داشته است. جان ویسنیوسکی، طراح ارشد شخصیت‌های بازی در گفتگویی با VGC گفت: «اصلاً از این موضوع ناراحت نیستم. اورواچ یک بازی عالی است و تیم سازنده‌اش کارهای فوق‌العاده‌ای برای این ژانر انجام داده‌اند. ازطرفی اعتقاد دارم بازی ما هویتی منحصربه‌فرد دارد و شبیه هیچ بازی دیگری نیست.»

ایستادن شخصیت‌های مختلف بازی Concord در کنار یکدیگر

بازی Concord بازیکن‌ها را وارد رقابت‌های 5v5 مبتنی بر مأموریت‌های مختلف می‌کند. گیم‌پلی بازی به سبک آثار تیراندازی اول‌شخص رقابتی توسعه یافته و در هنگام عرضه ۱۶ شخصیت با سلاح‌ها و قدرت‌های منحصربه‌فرد را در دسترس قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد تفاوت اصلی این بازی با سایر آثار مشابه ازجمله اورواچ را می‌توان در حالت‌های آن پیدا کرد؛ برای مثال بازی Concord حالت Trophy Hunt را ارائه می‌کند که رویکردی مشابه حالت Kill Confirmed سری کالاف دیوتی خواهد داشت.

حالت دیگر بازی Clash Point نام دارد که در آن تیم‌ها باید برای تصرف و حفظ یک قلمرو به مبارزه بپردازند. در این حالت برخلاف King of the Hill بازی اورواچ امکان ریسپاون بازیکن‌ها وجود ندارد. علاوه‌براین موارد بازی Concord شامل راهنمای کهکشانی (Galactic Guide) است که برای دنبال کردن تاریخچه سیاره‌ها در دسترس قرار می‌گیرد و با داستان‌های هفتگی گسترش می‌یابد.

بازی Concord در تاریخ ۲ شهریور ۱۴۰۳ (۲۳ آگست ۲۰۲۴) روی کامپیوتر و پلی استیشن 5 عرضه می‌شود. همچنین استودیو فایرواک بتای عمومی این بازی را از تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۳ (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴) در دسترس قرار خواهد داد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده