نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷

گیم‌ پلی مبارزات Black Myth: Wukong بیشتر به God of War شباهت دارد

سازنده Black Myth: Wukong می‌گوید مبارزات این بازی بیشتر به دو بازی اخیر God of War شباهت دارد.

دو بازی Black Myth: Wukong و Phantom Blade Zero از محصولات در حال توسعه توسط بازی‌سازان شرقی هستند که سیستم مبارزه آن‌ها بر پایه سبک سولزلایک بنا شده است. بااین‌وجود به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان این دو بازی در نظر دارند چرخش‌های منحصربه‌فرد خود را در گیم‌پلی این ژانر اعمال کنند.

استودیو Game Science در پیش‌نمایش‌های اخیر بازی Black Myth: Wukong مبارزه با انواع دشمنان و باس‌هایی را که با الهام‌از افسانه‌های چین باستان طراحی شده‌اند به اشتراک گذاشت. اکنون این توسعه‌دهنده تایید کرده است Black Myth: Wukong از میان سری God of War و بازی‌های سولزلایک فرام‌سافتور، به مجموعه محبوب پلی استیشن شباهت بیشتری دارد.

ازآنجایی‌که تبلیغات، بازاریابی و نمایش‌های مختلف Black Myth: Wukong حول محور مبارزه ووکانگ با انواع باس‌ها می‌چرخند، بسیاری از بازیکن‌ها درباره سبک گیم‌پلی بازی و منبع الهام آن تردید داشتند. حالا تایید استودیو گیم ساینس در شباهت بیشتر بازی با سری God of War می‌تواند دیدگاه روشن‌تری از سبک گیم‌پلی آن را برای طرفداران فراهم کند؛ چرا که در سری خدای جنگ هم شاهد مبارزه شخصیتی نمادین با باس‌های یونان باستان و سرزمین نورث بوده‌ایم.

مبارزه با دشمنی سرسخت در جنگل بازی Black Myth: Wukong

باید توجه داشت استودیو سانتا مونیکا در توسعه بازی خدای جنگ سال ۲۰۱۸ برای پیاده‌سازی فرمول‌های متفاوت از بازی‌های فرام‌سافتور الهام گرفته است؛ برای مثال تغییر زاویه دوربین، کند شدن سرعت مبارزات و هدف‌مندتر شدن آن‌ با نیاز به دفاع یا جا خالی دادن را می‌توان الهاماتی از سبک سولزلایک برشمرد. با‌این‌حال دو نسخه اخیر God of War بیشتر به سمت گیم‌پلی اکشن متمایل شدند و به‌نظر می‌رسد سازنده Black Myth: Wukong از همین روند پیروی کند.

پیش‌نمایش‌های اخیر نشان می‌دهند بازی گزینه تغییر سطح دشواری ندارد، اما بازیکن‌ها می‌توانند انتظار تجربه‌ای به‌مراتب‌ ساده‌تری را نسبت به بازی‌های سولزلایک داشته باشند. علاوه‌براین شخصیت سون ووکانگ می‌تواند پس از شکست دادن هر باس، قدرت‌های او را کسب کند و در نبردهای بعدی به‌صورت موقت خود را به شکل آن‌ها درآورد. علاوه‌براین تایید شده است بااینکه اکتشاف بخشی از تجربه Black Myth: Wukong خواهد بود، اما در مرکز توجه سازندگان قرار ندارد؛ بنابراین طرفداران باید انتظار تجربه‌ای خطی را داشته باشند. 

Black Myth: Wukong در تاریخ ۲۰ آگست ۲۰۲۴ (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر عرضه می‌شود. نسخه‌ ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس این بازی تا تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده‌اند.


منبع tech4gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده