نویسنده: یاشار ظروفی
// چهار شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵

سرورهای Battlefield 3 به زودی خاموش می شود

شرکت الکترونیک آرتز یا همان EA اخیرا اعلام کرد که برخی از بازی‌های به یاد ماندنی مجموعه Battlefield به زودی از دسترس کاربران خارج می‌شوند.

طبق این بیانیه EA، از تاریخ ۱۰ مرداد عنوان بتلفیلد ۳ که به عقیده بسیاری، بهترین عضو این خانواده است، بتلفیلد ۴ و بتلفیلد هاردلاین بر روی کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ غیرقابل خرید می‌شود و در تاریخ ۱۷ آبان نیز تمام خدمات آنلاین این بازی‌ها برای همیشه به اتمام می‌رسد.

البته عناوین بتلفیلد ۳ و ۴ پس از این تاریخ نیز همچنان بر روی کامپیوترها قابل بازی هستند و بتلفیلد هاردلاین نیز علاوه بر کامپیوتر، بر روی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ نیز در دسترس باقی می‌ماند؛ هر چند همین پشتیبانی محدود نیز احتمالا زیاد دوام نمی‌آورد. لازم به ذکر است که بخش تک نفره آفلاین این بازی‌ها تحت تاثیر این تصمیم قرار نمی‌گیرند.

عنوان خاطره‌انگیز بتلفیلد ۳ سال ۲۰۱۱ منتشر شد و با چنان واکنش مثبتی از سمت گیمرها و منتقدان روبرو شد که توانست بدون هیچ مشکلی، رقابت با کال آو دیوتی: مدرن وارفر ۳ را برنده شود و به عقیده بسیاری دوران اوج بتلفیلد را رقم بزند. سال ۲۰۱۳ نیز عنوان بتلفیلد ۴ توانست راه نسخه قبلی را ادامه دهد و در سال ۲۰۱۶ نیز پرفروش‌ترین عنوان از این مجموعه یعنی بتلفیلد ۱ توانست ستاره‌های زیادی از منتقدان دریافت کند اما جایگاه بتلفیلد ۳ تا ابد در دل طرفداران این مجموعه دست نخورده باقی می‌ماند.

مجموعه بازی‌های Battlefield

زمان آن فرا رسیده تا کم کم با این بازی‌های خاطره‌انگیز خداحافظی کنیم. سرورهای آنلاین این سه نسخه از بتلفیلد به زودی روی کنسول‌های نسل هفتمی خاموش می‌شوند و هر چند که همچنان به صورت محدود در دسترس می‌مانند اما کم شدن مستمر و دائمی تعداد کسانی که این عنوان ۱۳ را همچنان روی کامپیوتر خود بازی کنند، غیرقابل اجتناب است و دیر یا زود الکترونیک آرتز سرورهای کامپیوتر این بازی را نیز برای همیشه خاموش می‌کند.

این تصمیم احتمالا بر روی قابلیت سازگاری برعکس این بازی‌ها نیز تاثیرگذار است و احتمالا به این معنی است که امکان بازی کردن این عناوین بر روی کنسول‌های سری ایکس، اس و وان ایکس باکس نیز به زودی غیرفعال می‌شود.

خاطرات خود را از این عناوین دوست‌داشتنی با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع insider-gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده