نویسنده: علیرضا محمدی
// پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۸

پلی استیشن 4 شرکت AMD را از ورشکستگی نجات داد

طبق اطلاعات ثبت شده در پروفایل لینکدین مدیر ارشد AMD، کنسول پلی استیشن ۴ از ورشکستگی این شرکت جلوگیری کرده است.

AMD به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت محصولات بازی مانند قطعات رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها شناخه می‌شود. جدیدترین محصولات این شرکت فوق‌العاده محبوب هستند؛ اما در گذشته این‌طور نبود.

همان‌طور که رهبر کسب‌و‌کار AMD می‌گوید، این شرکت در برهه‌ای از زمان در حال ورشکستگی بود. طبق پروفایل لینکدین وی، کنسول پلی استیشن ۴ به این شرکت کمک کرد تا از آن شرایط سخت جان سالم به در ببرد.

موقعیت AMD امروزه کاملاً تغییر کرده است. این شرکت بازار پردازنده‌های مرکزی را رهبری می‌کند و همچنان به ارائه پردازنده‌های گرافیکی برای کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس ادامه می‌دهد.

اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهند اوضاع در یک مقطع برای AMD به قدری بد بوده است که انتظار می‌رفت این شرکت تا سال ۲۰۲۲ ورشکست شود. درآمد آن نیز در سال ۲۰۱۵ با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شده بود که این وضعیت وخیم را تایید می‌کند.

پرچمدار پردازنده های سری 7000 شرکت AMD

خوشبختانه پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و تا پایان سلطنت خود بیش از ۱۰۰ میلیون واحد فروخت. فروش این کنسول به‌همراه محصولات جدید سری Zen و RDNA به AMD کمک کردند تا جانی دوباره بگیرد.

همچنین لازم به ذکر است که AMD قطعات ایکس باکس وان را نیز تأمین می‌کرد. این کنسول بیش از ۵۰ میلیون دستگاه فروخت و با اینکه سود مایکروسافت و AMD از فروش آن خیلی زیاد نبود، اما توانست درکنار پلی استیشن ۴ به احیای AMD کمک کند.

این شرکت اکنون بسیار خوب عمل می‌کند. پردازنده‌های Ryzen طرفداران بسیاری دارند و پردازنده‌های گرافیکی RDNA نیز مخاطبان زیادی پیدا کرده‌اند. AMD همچنین SoCهای خود را را برای کنسول‌های دستی موفقی مانند استیم دک OLED و Asus ROG Ally عرضه می‌کند.

گفته می‌شود که پلی استیشن ۵ پرو از APU ساخته شده توسط AMD بهره خواهد برد. این دو شرکت احتمالاً در آینده به همکاری ادامه خواهند داد و به موفقیت‌های بسیار دیگری خواهند رسید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده