نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴

حذف بخش چندنفره Avowed برای گسترش ویژگی‌های نقش‌آفرینی بوده است

آبسیدین بخش چندنفره بازی Avowed را با هدف تمرکز بیشتر روی توسعه کمپین و ارائه ویژگی‌های نقش‌آفرینی عمیق‌تر حذف کرده است.

باتوجه‌به موفقیت‌های بزرگی که استودیو لارین با عرضه بازی Baldur's Gate 3 در سال گذشته کسب کرد، انتظار می‌رود بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی آینده با آن مقایسه شوند. مطمئناً این مورد برای بازی Avowed از استودیو آبسیدین هم اتفاق می‌افتد. حال کری پاتل، کارگردان خلاق Avowed در مصاحبه جدیدی با رسانه ویندوز سنترال درباره دلایل تصمیم‌گیری برای حذف ویژگی‌های چندنفره بازی صحبت کرد.

پاتل دراین‌باره گفت: «آنچه برای ما اهمیت دارد این است که مطمئن شویم کمپین منسجم و مسیرهای روایت داستان بتوانند بازیکن را به‌شکل معناداری در نقش شخصیتی قرار بدهند که کارها را به جلو ببرد، در موقعیت‌های حساس تصمیم‌های تاثیرگذاری بگیرد و جهان و شخصیت‌های اطرافش را شکل دهد. حال باید توجه داشت که پیاده‌سازی همه این‌ها با وجود بخش چندنفره بسیار پیچیده‌تر می‌شد.

شخصیت بازی Avowed با ماسک ترسناک و چشمانی آتشین

گفته من به این معنا نیست که برخی از این چالش‌ها غیرقابل حل هستند؛ برای مثال استودیو لارین که در سال گذشته بازی فوق‌العاده Baldur's Gate 3 را ساخت، از بازی Divinity: Original Sin سال‌ها تجربه را در اختیار داشت و توانسته بود تجربه چندنفره قدرتمندی را در چارچوب سبک نقش‌آفرینی ارائه دهد. پیاده‌سازی این روش کار بسیار سختی است و باید به درستی انجام شود. بااین‌حال ما می‌خواستیم مطمئن شویم قبل از هر چیز، تجربه‌ای ارائه دهیم که بازیکن‌ها از یک اثر نقش‌آفرینی سرگرم‌کننده ساخته شده توسط آبسیدین انتظار دارند. این بازی باید داستانی گسترش‌یافته با انتخاب‌ها و پیامدهای معنادار داشته باشد و بازیکن بتواند توانایی ایجاد تغییر در جهان پیرامونش را داشته باشد.»

باتوجه‌به اینکه در سال‌های گذشته استودیوهای مختلفی ازجمله راک‌استدی تلاش کردند با خلق بازی‌های جدید مسیر تازه‌ای را در پیش بگیرند اما باعث ناامیدی طرفداران شدند، آبسیدین می‌خواهد دقیقا همان چیزی را بسازد که طرفداران از آن انتظار دارند و استودیو را با همان سبک می‌شناسند. بازی Avowed در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.


منبع Gamereactor
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده