نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹

چرا ساخت بسته الحاقی داستانی GTA 5 لغو شد؟

اخیرا اطلاعات بیشتری درباره یکی از بسته‌های الحاقی داستانی تکنفره بازی GTA 5 و دلیل لغو شدن آن به‌دست آورده‌ایم.

سال‌ها بود که زمزمه‌هایی از توسعه بسته‌های الحاقی تک‌نفره داستانی برای بازی GTA V توسط استودیوی راک‌استار نورث به گوش می‌رسید. این شایعات در سال ۲۰۱۴ زمانی‌که شرکت تیک-تو اینتراکتیو از برنامه‌های بزرگ خود برای محتوای داستانی اضافه قابل‌توجه خبر داد، به اوج خود رسید. بااین‌حال این برنامه‌ها هرگز به ثمر نرسیدند و طرفداران را تا به امروز در حسرت گذاشته‌اند.

درحالی‌که سال‌ها از انتشار بازی GTA 5 می‌گذرد، اما هنوز هم شایعات و افشاگری‌های جدیدی در مورد محتویات حذف‌شده این بازی محبوب منتشر می‌شوند. سال گذشته با لو رفتن کدهای بازی، مشخص شد که راک‌استار در حال برنامه‌ریزی برای عرضه بسته‌های الحاقی متعددی برای بخش تک‌نفره این اثر بوده است.

یکی از این بسته‌های الحاقی که به‌طور خاص مورد توجه قرار گرفته است، Agent Trevor نام دارد که قرار بود روی شخصیت ترور فیلیپس، یکی از سه شخصیت اصلی بازی تمرکز داشته باشد. در ماه آوریل سال ۲۰۲۴، استیون اوگ، صداپیشه ترور در جریان یک استریم مشترک با ند لوک، صداپیشه مایکل وجود این بسته الحاقی را تأیید کرد. اخیرا جوزف روبینو، که پیش‌تر به‌عنوان طراح ارشد دوربین و فیلمبردار مجازی در راک‌استار فعالیت کرده است، جزئیات بیشتری را در مورد این بسته الحاقی فاش کرده است.

ترور در بازی GTA V

در مصاحبه‌ای به SanInPlay، روبینو که به مدت ۶ سال در راک‌استار کار کرده است، ادعا می‌کند: «من یکی از تدوین‌گران اصلی، طراح دوربین و مسئول بخش زیادی از کارهای صحنه‌آرایی واحد دوم بودم. تیم ما به دو بخش تقسیم شد؛ من روی بخش آنلاین GTA و آن بسته الحاقی که استیون اوگ نقش مهمی در آن داشت، کار کردم. همچنین بخشی از تیم ما هم‌زمان روی پروژه Red Dead Redemption 2 نیز فعالیت داشتند.»

بااین‌حال روبینو می‌گوید که موفقیت خیره‌کننده GTA Online درنهایت منجر به لغو آن بسته الحاقی شد. او اضافه کرد: «وقتی که GTA Online عرضه شد، به یک منبع درآمد هنگفت تبدیل شد و آنقدر مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت که توجیه کردن ساخت یک بسته الحاقی مستقل برای رقابت با آن، کار سختی بود. فکر می‌کنم با نگاهی به گذشته، می‌توان گفت که احتمالا امکان انجام هر دوی آن‌ها وجود داشت، اما این تصمیمی بود که آن‌ها از لحاظ تجاری گرفتند.»

روبینو اعتراف می‌کند که از این موضوع کمی ناراحت بوده است و دلیل اصلی دلخوری او در آن زمان این بود که دوست داشت کار روی بسته الحاقی Agent Trevor را به پایان برساند. به‌نظر می‌رسد در آن زمان، این بسته الحاقی تقریبا نیمه کاره رها شد، اما روبینو می‌گوید که فکر می‌کند بخش زیادی از محتوای درنهایت به به‌روزرسانی‌های بعدی GTA Online راه پیدا کردند، بنابراین محتوایی که او و تیمش ساخته بودند به هیچ وجه هدر نرفت.

کاراکترهای بازی Grand Theft Auto V شرکت راک‌استار گیمز

راک‌استار نورث همچنین بخشی از محتوای داستانی‌ای را که برای GTA V در نظر داشت، به GTA Online اضافه کرده است که شامل دی‌‌ال‌سی The Contract می‌شود. این بسته‌الحاقی روی شخصیت فرانکلین کلینتون، یکی دیگر از سه شخصیت اصلی بازی، سال‌ها پس از بخش داستانی اصلی تمرکز دارد و موسیقی آن توسط دکتر دره، رپر و تهیه‌کننده معروف ساخته شده است.

تیم توسعه راک‌استار درحال‌حاضر روی ساخت بازی GTA 6 تمرکز کرده است که در پاییز ۲۰۲۵ برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. شایعاتی در مورد دریافت محتوای قابل توجهی که پس از عرضه این بازی به آن اضافه می‌شوند، وجود دارد، اما هنوز هیچ‌کدام از این موارد به‌صورت رسمی تایید نشده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده