بازی Kien بعد از ۲۲ تأخیر بالاخره روی گیم بوی منتشر شد

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گیم پلی بازی Kien
بازی Kien که اوایل دهه ۲۰۰۰ وارد چرخه توسعه شد، بعد از ۲۲ سال تأخیر در زمان عرضه بالاخره برای کنسول دستی گیم بوی ادونس منتشر شد.
تبلیغات

احتمالاً اکثر گیمرها تاحالا باید بازی Kien را به کلی فراموش کرده باشند. فرایند ساخت این بازی در سال ۲۰۰۲ توسط گروهی از توسعه‌دهندگان با هدف عرضه روی پلتفرم Game Boy Advance آغاز شد. بعد از گذشت ۲۲ سال و درحالی‌که تنها یکی از توسعه‌دهندگان این بازی به کار خود روی این پروژه ادامه داده است، بالاخره نسخه نهایی آماده عرضه شد.

فابیو بلسانتی، توسعه‌دهنده ایتالیایی این بازی از مواجهه با ورشکستگی مالی تا ایجاد تعادل در فرایند توسعه بازی و بازاریابی آن در حین تحصیل در دانشگاه را تجربه کرد تا سرانجام چند هفته پیش از خط پایان عبور کرده و نسخه نهایی Kien را به‌صورت فیزیکی برای کنسول گیم بوی ادونس عرضه کند. بلسانتی در مورد بازی‌هایی که الهام‌بخش‌ Kien بودند، گفت: «گیم‌پلی Castlevania، هیجان beat-em-ups دهه 90 و مضامین اساطیر چینی، همگی در خلق این اثر نقش دارند.

Kien یک بازی کامل GBA است که بازیکن در آن کنترل یک جنگجوی نترس یا یک کشیش عرفانی را در دست دارد تا با مبارزه در طول محیط‌های چالش برانگیز بازی، سیاره را از دست Malkut نجات دهد.» در ادامه تریلر این بازی را مشاهده می‌کنید:

دانلود از آپارات

بازخوردهایی که تاکنون به این تریلر وارد شده است، تا همین حالا هم چشمگیر بوده است. به‌طوری که طرفداران بازی‌های کلاسیک از دریافت یک بازی جدید بعد از گذشت ۱۵ سال از توقف پشتیبانی از گیم بوی بسیار خوشحال شدند و به استقبال آن رفتند. این بازی وعده‌ی بازگرداندن آن‌‌ها به دوران گذشته را می‌دهد تا آن‌ها را در حس نوستالژیک هیجان برای تجربه‌ی گیمینگ که شاید چند دهه‌ی پیش در وجود آن‌ها شعله‌ور شده باشد، غرق کند.

توسعه‌دهندگان Kien برای انتشار بازی خود به‌دنبال ناشر می‌گشتند. آن‌ها با سه شرکت همکاری کردند، اما درنهایت با ناامیدی روبه‌رو شدند. در آن زمان، تولید هر کارتریج Game Boy Advance حدود ۱۵ دلار هزینه داشت. ناشران معتقد بودند که یک بازی جدید و غیره نینتندو شانسی برای موفقیت در بازار نخواهد داشت. این نقدهای ضعیف، هرگونه امیدی برای انتشار بازی در آینده را از بین برد و Kien برای مدتی نامعلوم به بایگانی سپرده شد.

درحالی‌که کنسول Game Boy Advance به نمادی نوستالژیک برای نسل‌های هزاره تبدیل شده است، برای بازی‌های روی کارتریج این کنسول محبوب به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. این موضوع فرصتی را برای استودیوهای جدید و ناشران «رترو» ایجاد کرده است تا با احیای عناوین کلاسیک روی این پلتفرم، از این موج نوستالژی بهره‌مند شوند. بلسانتی که این فرصت دوباره زنده شدن Kien هیجان‌زده بود، با Incube8 Games، یکی از این ناشران همکاری کرد و سرانجام پس از ۲۲ سال انتظار، Kien روی یک کارتریج واقعی Game Boy Advance جان گرفت و به‌دست گیمرها در سراسر جهان رسید.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات