راک‌استار نورث: در حال ساختن آینده بازی‌ های ویدیویی هستیم

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگو بازی GTA 6
رئیس استودیو راک‌استار نورث معتقد است شرکت راک‌استار گیمز به‌معنی واقعی کلمه در حال ساخت آینده بازی‌های ویدیویی است.
تبلیغات

Red Dead Redemption 2 بدون اغراق، یکی از بهترین تجربیات تاریخ بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. این بازی درکنار مجموعه Grand Theft Auto، دو رکن اصلی شرکت راک‌استار گیمز را تشکیل می‌دهند. راک‌استار به‌حدی به این دو شاهکار خود افتخار می‌کند که در بازی‌های دیگرش نیز به آن‌ها ادای احترام می‌کند. نمونه بارز این موضوع، ایستراگ جدید Red Dead Redemption 2 در مأموریت Leroy O’Neil Most Wanted بازی GTA Online است.

با وجود پتانسیل بالای بازی‌های مجموعه GTA برای تبدیل شدن به فیلم یا سریال، به‌نظر می‌رسد راک‌استار تمایلی به این کار ندارد. باوجود اینکه مدیران ارشد این شرکت، جذابیت سرقت‌های گروهی، مسابقات نفس‌گیر و دنیای پویای GTA را در قالب فیلم یا سریال می‌بینند، یکی از مدیران سابق راک‌استار به صراحت اعلام کرده است که تمایلی به ساخت چنین آثاری وجود ندارد.

شاید ترور فیلیپس یا فرانکلین کلینتون هرگز در دنیای لایو اکشن جان نگیرند، اما به‌نظر می‌رسد راک‌استار درحال‌حاضر دغدغه‌های مهم‌تری دارد. این شرکت که به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، مصمم است با تمرکز بر نوآوری و خلاقیت، آینده این صنعت را شکل دهد.

ادینبورگ، پایتخت تاریخی اسکاتلند، این روزها میزبان نمایشگاهی منحصربه فرد با عنوان Game On در موزه ملی این شهر است. این نمایشگاه که به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تعاملی تاریخچه و فرهنگ بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان به این حوزه فراهم می‌کند تا سفری جذاب به دنیای بازی‌ها داشته باشند.

باربیکن ایمرسیو، خالق این رویداد، با گردآوری مجموعه‌ای از نمایشگرهای تعاملی، بازدیدکنندگان را به سفری در گذر زمان می‌برد و پیشرفت‌های خلاقانه و فناورانه‌ای که یک رسانه و هنر جدید را پایه‌گذاری کرده‌اند به تصویر می‌کشد. یکی از بخش‌های قابل‌توجه این نمایشگاه به استودیو راک‌استار نورث، یکی از مشهورترین استودیوهای بازی‌سازی جهان که در شهر ادینبورگ واقع شده است، اختصاص دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با آثار این استودیو، از جمله بازی‌های پرطرفدار سری GTA، آشنا شوند و به درک عمیق‌تری از خلاقیت و نوآوری این تیم برجسته دست پیدا کنند.

اعضای گروه داچ در بازی Red Dead Redemption 2 راک استار

مجسمه کلاد، شخصیت اصلی بازی GTA 3، چوب بیسبال دهمین سالگرد انتشار نسخه سوم GTA، اسکیت‌بردی از سان اندریاس و ماکت مجسمه خوشبختی از GTA 4 جزو جدابترین موارد هستند که طرفداران GTA می‌توانند در این نمایشگاه ببینند. همچنین طرفداران Red Dead Redemption نیز می‌توانند از دیدن کارت‌های بازی و آثار هنری مفهومی از بازی Red Dead Redemption 2 که تا به حال دیده نشده بود، لذت ببرند.

در میان موارد مختلف، نقل قولی از آرون گاربت، رئیس توسعه و رئیس مشترک استودیو راک‌استار نورث وجود دارد: «یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی، تغییر مداوم آن است. به‌نظر من، ما به معنای واقعی کلمه در حال ساختن آینده هستیم، مکان‌های واقعی خلق می‌کنیم که مردم در آن زندگی می‌کنند، همدیگر را ملاقات می‌کنند و خوش می‌گذرانند. هیجان‌انگیزترین بخش ماجرا این است که قدم بعدی ما به کجا خواهد رسید.»

طرفداران احتمالا حواشی مربوط‌به آرون گاربت در سال گذشته را به خاطر می‌آورند. در سال ۲۰۲۳ اخبار داغی در مورد بازی مورد انتظار GTA 6 منتشر شد که به جنجال بزرگی در میان طرفداران این سری تبدیل شد. ماجرا از جایی شروع شد که به‌نظر می‌رسد پسر آرون گاربت، تصاویری از نسخه در حال ساخت این بازی را در پلتفرم تیک‌تاک به اشتراک گذاشت. این ویدیو که گفته می‌شود تنها ۱۳ ثانیه طول داشت، نمایی کوتاه از محیط جهان باز بازی را نشان می‌داد. با وجود کیفیت پایین و کوتاه بودن این ویدیو، انتشار آن هیجان زیادی را بین طرفداران GTA 6 ایجاد کرد.

نمایشگاه Game On در ادینبورگ اسکاتلند تا تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۳ آبان ۱۴۰۳) ادامه خواهد داشت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات