بازی The First Descendant به کپی‌برداری از Destiny 2 متهم شد

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
بازی The First Descendant
اخیرا بازی The First Descendant ساخته استودیو Nexon به کپی‌برداری از بازی Destiny 2 متهم شده است.
تبلیغات

بازی The First Descendant به استفاده از آیکون‌های Destiny 2 با تغییراتی جزئی متهم شده است. این موضوع اولین‌بار توسط پل تاسی، نویسنده‌ رسانه فوربس مطرح شد. او تصویر مجموعه‌ای از آیکون‌های بازی The First Descendant را جمع‌آوری و آن‌ها را با آیکون‌های مشابه در بازی دستینی ۲ مقایسه کرد.

تصویر زیر که توسط تاسی منتشر شده است، نشان می‌دهد که چندین آیکون در بازی The First Descendant، شکل‌ها و عناصر طراحی مشابهی با آیکون‌های Destiny 2 دارند. اگرچه کارکرد این آیکون‌ها در دو بازی لزوما با هم مطابقت ندارد، اما شباهت‌های ظاهری آن‌ها آشکار است.

شباهت آیکون‌های بازی The First Descendant و Destiny 2

به گفته فوربس، به شباهت‌های طراحی بین برخی سلاح‌ها اشاره می‌کند، اما این شباهت‌ها به اندازه شباهت‌های مشهود در آیکون‌ها، آشکار و عیان نیستند. گفته می‌شود که آیکون‌های بازی The First Descendant به‌طور قابل توجهی از بازی Destiny 2 ساخته بانجی الهام گرفته شده‌اند. اگرچه به‌نظر نمی‌رسد بازی The First Descendant مستقیما از هیچ‌کدام از آثار هنری بانجی استفاده کرده باشد، اما الهام‌گیری واضح است و بازیکنان همچنان در حال کشف کردن نمونه‌های بیشتری از این الهام‌گیری هستند.

در سبک‌های بازی مشابه، تکرار الگوهای طراحی رایج است. باتوجه‌به اینکه بازی The First Descendant اثری الهام‌گرفته از بازی‌هایی مانند Warframe و Destiny است، به‌نظر می‌رسد شباهت در مهارت‌ها و قابلیت‌ها چندان عجیب نباشد. بااین‌حال اگر شواهد بیشتری از الهام‌گیری از طراحی‌های بانجی پیدا شود، ممکن است Nexon مجبور به اعمال تغییراتی در بخش هنری بازی شود.

بازی The First Descendant هفته گذشته برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس اس عرضه شد. این بازی تیراندازی رایگان توانست در روزهای ابتدایی انتشار خود تعداد زیادی بازیکن را جذب کند، اما همچنین مورد انتقاد بازیکنانی قرار گرفت که معتقد بودند پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی بیش از حد تهاجمی هستند و بازی به‌عنوان یک اثر رایگان، نیاز به تلاش و تکرار بیش‌ازحد دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات