بازی جدید و سبک بقای Once Human با استقبال کاربران استیم مواجه شد

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
پوستر بازی Once Human
بازی Once Human، یک اثر رایگان پساآخرالزمانی و جهان باز در سبک بقا است که باوجود نقدهای منفی، بازیکنان زیادی را در استیم به سمت خود جذب کرده است.
تبلیغات

اگر قرار باشد به نمونه‌ی بارزی برای بازخوردهای ضد و نقیض درباره‌ی یک بازی اشاره شود، Once Human می‌تواند همان گزینه‌ی مدنظر باشد. از یک طرف تعداد بازیکنان فعال این بازی روی استیم را داریم که در بالاترین حد خود قرار دارد و با هربار رفرش کردن صفحه، یک رکورد جدید برای آن به ثبت می‌رسد. از سوی دیگر، نمرات کاربران استیم به آن را داریم که همینطور رو به کاهش می‌رود.

این شرایط دقیقاً مشابه وضعیت داشتن یک خبر خوب و یک خبر بد برای سازندگان بازی است که باعث می‌شود تا قبل از تجربه‌ی بازی، هیچ ایده‌ای از کیفیت آن نداشته باشید. اگر تعداد کاربران بازی Once Human را در نظر بگیریم، در زمان ثبت این خبر، ۶۰ هزار بازیکن به‌طور همزمان درحال تجربه‌ی آن هستند. این تعداد برای هر بازی دیگری در این ژانر بسیار خوب به شمار می‌رود و بازی‌هایی مانند Soulmask را پشت سر می‌گذارد که باوجود عملکرد موفقیت‌آمیزی که داشت، در بیشترین حالت به ۴۷ هزار بازیکن همزمان دست پیدا کرد.

البته Once Human برای رسیدن به امثال Sons of the Forest یا V Rising راه طولانی را در پیش دارد. هردوی این بازی‌ها صدها هزار بازیکن فعال را به‌صورت همزمان در بازی داشتند. اما به‌هرحال وضعیت کنونی آن برای شروع بسیار خوب محسوب می‌شود. هرچند این بازی تاحد زیادی مورد‌انتظار طرفداران آن بود و چنین عملکردی از آن انتظار می‌رفت. تاکنون مشکل خاصی از جانب سرورهای بازی، تجربه‌ی Once Human را تحت تأثیر خود قرار نداده است؛ اما کاربران بازی در صفحه استیم آن به مشکلات و نکات مهمی اشاره می‌کنند که نمرات نهایی بازی را در وضعیت «منفی» قرار داده است.

صحنه ترسناک از بازی Once Human

یکی از پرتکرارترین موارد، عدم پشتیبانی از کنترلرهای بازی در زمان عرضه است. چیزی که توسعه‌دهندگان Once Human قبل از انتشار بازی وعده‌ی آن را در شبکه‌های اجتماعی به طرفداران داده بودند. اما به‌دلیل برخی مشکلات فنی، این قابلیت هم‌اکنون در دسترس قرار ندارد و تنها راه انجام بازی، استفاده از ماوس و کیبورد است.

اما این مشکل به یکی دیگر از مسائلی که کاربران با آن مواجه هستند، منجر می‌شود. کاربران نمی‌توانند دستورها کلیدهای کیبورد را برای سبک بازی مورد‌نظر خود شخصی‌سازی کنند. درواقع عملگرهای رایجی مانند لینک کردن چند دستور ترکیبی به یک کلید برای آن میسر نیست و وضعیت برای کاربران کیبوردهای غیر QWERTY بدتر هم می‌شود.

اما مهم‌ترین مشکلی که کاربران این بازی با آن مواجه هستند، امکان ساخت تنها یک کاراکتر برای هر اکانت است. به خاطر این محدودیت و عدم امکان حذف کاراکترها، امکان شروع مجدد بازی یا سوییچ کردن به سرورهای دیگر برای آن وجود ندارد.

باوجود مشکلات فنی مختلفی که بایز Once Human با آن روبه‌رو است، رفته رفته تعداد افراد بیشتری به تجربه‌ی آن علاقه‌مند می‌شوند و حداقل می‌توان گفت که بازی از این حیث عملکرد خوبی داشته است. همان‌طور که اشاره شد، در ابتدای نگارش این مطلب، تعداد بازیکنان همزمان Once Human به ۶۰ هزار نفر رسیده بود و حالا که به انتهای خبر رسیدم، این تعداد از ۷۸ هزار نفر عبور کرده است. Once Human هم‌اکنون در دسترس قرار دارد و بازی روی پلتفرم استیم برای تجربه کاربران رایگان است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات