بازی Metro Awakening حس و حال نسخه‌های قبلی مترو را دارد

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
بازی Metro Awakening
بازی Metro Awakening با اینکه یک اثر واقعیت مجازی است که این موضوع محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند، اما حال و هوای بازی‌های سه‌گانه اصلی مترو را دارد.
تبلیغات

درحالی‌که فاصله زیادی تا انتشار بازی بعدی مجموعه مترو از استودیو 4A Games داریم، طرفداران این سری می‌توانند در این زمان با بازی واقعیت مجازی Metro Awakening ساخته استودیو Vertigo Games خود را سرگرم کنند.

این بازی، داستانی اورجینال را روایت می‌کند که توسط دیمیتری گلوخوفسکی، نویسنده رمان‌های مترو، نوشته شده است و پیش‌درآمدی برای داستان اصلی سری محسوب می‌شود. در این بازی که در سال ۲۰۲۸ روایت می‌شود، شما در نقش دکتر سِردار به کاوش در متروی مسکو می‌پردازید تا همسر خود را پیدا کنید.

حالا در یک پست جدید در وبلاگ پلی استیشن، مارتین دی رونده و سامار لوه، کارگردان‌های بازی Metro Awakening تصاویری جدید و جزئیاتی در مورد گیم‌پلی این اثر به اشتراک گذاشتند. شما در ادامه می‌توانید این تصاویر جدید را مشاهده کنید:

تصاویر بازی Metro Awakening
تصاویر بازی Metro Awakening
تصاویر بازی Metro Awakening

دی رونده با اشاره به حفظ بخش زیادی از اکشن کلاسیک مترو، اعلام کرد که سرعت مبارزات در مقایسه با سری اصلی کندتر خواهد بود، زیرا شخصیت اصلی بازی لزوما یک مبارز نیست. استودیو 4A Games، سازنده‌ اصلی سری مترو، با تأمین منابع به ساخت بازی Metro Awakening کمک کرده است. این منابع به‌صورت مستقیم در بازی به کار گرفته شده‌اند یا به‌عنوان مرجعی برای اطمینان از ظاهر نهایی بازی استفاده شده‌اند.

دی رونده با اشاره به اینکه داستان بازی پیش درآمدی برای وقایع Metro 2033 است، می‌گوید: «با درنظرگرفتن اتفاقات بازی‌های اصلی سری، می‌توان گفت که ما تقریبا داریم به عقب برمی‌گردیم، به دوره‌ای که X سال پیش از وقایع آن بازی‌ها بود.»

برای یافتن مهمات، بازیکنان دائما در حال جست‌وجو در محیط خواهند بود. لوه گفت: «ما یک محیط زیبا، یک دنیای زیبا داریم، تیم هنری ما مطمئن شده است که جزئیات زیادی برای کاوش وجود دارد. اما شما همچنین به دلیلی برای کاوش نیاز دارید. دلیل اصلی برای بررسی هر گوشه و کناری، پیدا کردن گلوله است.»

بااین‌حال، شما همیشه خشاب‌های پر پیدا نخواهید کرد، اما بسته به سبک بازی، همان چند گلوله هم می‌توانند سرنوشت‌ساز باشند. تیم توسعه نیز مهمات را به‌صورت تصادفی پخش نکرده است و اطمینان حاصل کرده است که داستان‌پردازی محیطی کوچکی در مورد اینکه این مهمات چگونه به آن‌جا رسیده‌اند، وجود داشته باشد، این کار باعث می‌شود تا قوه تخیل شما تحریک شود.

فلسفه‌ی طراحان بازی در این زمینه این است که اگر همه جا را بگردید، به احتمال زیاد مهمات کافی برای پشت سر گذاشتن درگیری‌های خود خواهید داشت. اگر فقط مسیر اصلی را دنبال کنید، احتمالا باید نشانه‌گیری بهتری داشته باشید و اگر اصلا به‌دنبال مهمات نباشید، کار سختی در پیش خواهید داشت. البته، همیشه می‌توانید به مخفی‌کاری متوسل شوید. اگر در این کار موفق باشید، این هم یک گزینه است. بازیکنان همچنین می‌توانند به‌صورت فیزیکی پشت سرپناه پنهان شوند و حتی از سوراخ‌ها برای نگاه کردن به دشمنان استفاده کنند.

بازی Metro Awakening قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ برای هدست‌های واقعیت مجازی پلی استیشن VR2، متا کوئست ۲ و ۳ و همچنین استیم وی‌آر عرضه شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات