افزایش احتمالی دوباره قیمت سرویس گیم پس

شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
سرویس گیم پس
باوجود اینکه به‌تازگی مایکروسافت از افزایش قیمت سرویس گیم پس خبر داد، اما اخیرا شایعاتی مطرح شده است که طرفداران ایکس باکس باید منتظر افزایش قیمت دوباره این سرویس در آینده باشند.
تبلیغات

اگر از طرفداران و دنبال کنندگان صنعت بازی‌های ویدیویی باشید، احتمالا شما هم با این موضوع موافق هستید که یکی از دلایل محبوبیت کنسول‌های مایکروسافت سرویس اشتراکی آن یعنی گیم پس بوده است. هنگامی که ردموندی‌ها به‌دنبال خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد بودند، طرفداران نگرانی‌های زیادی بابت افزایش قیمت گیم پس داشتند؛ موضوعی که مایکروسافت به سرعت آن را تکذیب کرد.

چنانچه زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که برخلاف ادعای مایکروسافت، روز گذشته این غول بازی‌سازی با اعلام افزایش قابل‌توجه قیمت تقریبا همه سطوح گیم پس، باعث ناامیدی طرفداران شد. به نظر می‌رسد مایکروسافت با وجود واکنش ها، برنامه‌های بیشتری برای افزایش قیمت دارد. براساس آخرین تغییرات قیمتی گیم پس، سطح Core از ۵۹.۹۹ دلار در سال به ۷۴.۹۹ دلار افزایش یافته است. در همین حال، گیم پس پی سی و آلتیمیت به ترتیب شاهد افزایش قیمت ۲ و ۳ دلار در ماه نیز شده‌اند.

حال در جدیدترین اخبار بازی، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سرویس اشتراکی گیم پس در آینده شاهد افزایش قیمت دیگری نیز خواهد شد. طبق گزارش Wccftech، ریس الیوت، تحلیلگر تحقیقات MIDIA، معتقد است که مایکروسافت از نظر جذب مشترکین جدید روی کنسول‌ها به محدودیت‌های خود رسیده است. این شرکت اکنون به‌دنبال حداکثر کردن درآمد به ازای هر مشترک است.

بنابراین، آخرین حرکت مایکروسافت منجر می‌شود تا گیمرهای کنسول را به Game Pass Ultimate ترغیب کند. این سیاست می‌تواند از جهاتی منطقی نیز به‌نظر برسد؛ چراکه گزینه‌های پایین‌تر از Ultimate بسیار ضعیف‌تر از گذشته شده‌اند.

علاوه‌بر این، براساس اطلاعات ارائه شده، حذف بازی‌های روز عرضه از نسخه کنسولی، به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا از رقابت مخرب عناوین اختصاصی خود جلوگیری کند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا درآمد خود را از هر کاربر به حداکثر برسانند.

به نظر می‌رسد ایکس باکس نیز با افزایش قیمت جزئی گیم پس در پلتفرم کامپیوتر، به آرامی در حال نزدیک شدن به وضعیت مشابهی است. درنهایت، هدف مایکروسافت کسب حداکثر سود است، بنابراین طرفداران باید خود را برای افزایش قیمت‌های بیشتر آماده کنند.

حال باید منتظر ماند و دید سرویس که روزی با وعده جذب گیمرهایی با بودجه‌های مختلف روی کار آمد، می‌تواند باز هم محبوبیت خود را حفظ کند یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذراید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات