کارگردان Bioshock قرار بود ساخت بازی را لغو کند

یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بوکر و الیزابت در بازی BioShock Infinite
بازی Bioshock ممکن بود به علت تصور کارگردان آن راجع به احتمال فروش پایین آن، به طور کامل لغو شود.
تبلیغات

عنوان بایوشاک بعد از حدود دو دهه که از عمر آن می‌گذرد، همچنان یکی از برجسته‌ترین آثار ویدیو گیمی در تاریخ به حساب می‌آید. نسخه اصلی بازی بلافاصله پس از انتشار و به واسطه نحوه داستان‌گویی خاص و اتمسفر محیط آن تبدیل به یک موفقیت بزرگ برای سازندگان آن شد اما جالب است بدانید که این عنوان تقریبا تا مرز لغو شدن توسط کارگردان خود رفت.

طبق بیانیه این کارگردان، بازی بایوشاک قبل از اینکه به حقیقت بپیوندد، تا مرز لغو شدن رفت.

این مثال خوبی از چالش‌هایی است که بازی‌سازان هنگام خلق یک ایده نوین در دنیای بازی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. همین مشکل در ساخت بازی‌های بزرگ مدرن حتی بیشتر نیز به چشم می‌آید و دلیل آن هم بودجه‌های کلانی است که برای ساخت آن‌ها هزینه می‌شود.

طبق صحبت‌های کن لوین، کارگردان بایوشاک، این مجموعه با مشکلات متعددی در بحث بودجه و پیش‌بینی‌ها در میزان فروش آن روبرو شد. این مسئله ریسک بزرگی برای این تیم کوچک بود که قبول کردن آن به شجاعت زیادی نیاز داشت.

براساس گزارش رسانه GamesRadar، بازی‌سازان زیادی، به واسطه علاقه زیادی که به بازی System Shock 2 داشتند، به آقای لوین مراجعه کردند تا بتوانند با او برای ساخت نسخه بعدی کمک کنند. اما کن لوین به دلیل اینکه اعتقاد داشت این سبک بازی‌ها طرفدار ندارند، آن ایده را دور انداخت. آقای لوین طراح بازی سیستم شاک ۲ بود و جالب است بدانید که رامین جوادی، آهنگساز مشهور ایرانی نیز یکی از آهنگسازان آن بازی بود.

Bioshock

حتی زمانی که نسخه پروتوتایپ بازی نیز توسط استودیو Irrational Games ساخته شد، هیچ استودیو ناشری قبول نکرد که آن را منتشر کند اما زمانی که این نسخه اولیه به دست خبرنگاران رسید و در رسانه‌ها درباره آن صحبت شد، تماس‌های متعددی با آقای لوین گرفتند و از او درخواست کردند تا این بازی را بسازد و تکمیل کند.

تازه در آن زمان بود که استودیو Take-Two قبول کرد حق پخش آن را بخرد و بعدا نیز کل استودیو Irrational Games را خرید. عنوانی که پیش از این قرار بود ساخته نشود، تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد و رکورد فروش بسیار خوب و نظرات مثبت بسیار بهتری از طرف مخاطبان و منتقدان دریافت کرد.

زمانی که لوین به واسطه تعطیل شدن آن استودیو از کار کناره‌گیری کرد، نسخه چهارم بایوشاک در دستور ساخت قرار گرفت تا به بازار برگردد. همچنین نتفلیکس نیز کار بر روی سریال تلویزیونی اقتباس شده از آن را شروع کرد. لوین نیز هم اکنون در حال کار بر روی عنوان مشابهی به نام Judas است که گفته شده در مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳) منتشر می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات