اسناد دادگاه اطلاعات محرمانه Valve را فاش کرد

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
لوگو Valve / ولو
مدارک دادگاه نشان می‌دهد که شرکت Valve نه تنها بسیار کوچک‌تر از شرکت‌هایی مثل EA و Ubisoft است بلکه از یک تیم سازنده عناوین AAA نیز کوچک‌تر است.
تبلیغات

طبق اشاره‌ای که اولین بار مدیرعامل رسانه SteamDB انجام داد و سپس گزارشی که The Verge از این شرکت اشاره کرد، اسنادی که از دادگاهی با اتهام خیانت در امانت علیه ولو تشکیل شده نشان می‌دهد که این شرکت در سال ۲۰۲۱ تنها ۳۳۶ کارمند داشته که از بسیاری از شرکت‌های ناشر بازی به مراتب کمتر است. حتی با وجود پلتفرم استیم که به تنهایی جهان پی سی گیمینگ را تغییر داده نیز تعداد کارمندان ولو افزایش چشمگیری نداشته است.

این اسناد از زمان دادگاهی که در سال ۲۰۲۱ و به دلیل شکایت استودیو Wolfire Games از ولو به اتهام ایجاد یک انحصار ناعادلانه در توزیع محتوای دیجیتال کامپیوتری شکل گرفت، مسکوت مانده بود. این اسناد که بخشی از آن‌ها دست نخورده بوده، حالا در دسترسی عموم قرار گرفته و به دلیل مشکل رایجی که در سیستم قضایی آمریکا برای بررسی اطلاعات موجود در اسناد قبل از انتشار وجود دارد، اطلاعات محرمانه آن نیز عمومی شده است.

رسانه The Verge حالا جدول کاملی از تعداد کارمندان ولو به تفکیک سال و همینطور تغییرات میزان پرداختی شرکت بسته به موقعیت شغلی افراد در دست دارد. این اسناد اخبار قبلی مبنی بر اینکه تعداد کارمندان ولو در ده سال گذشته تغییر چندانی نداشته را تایید می‌کند. پیش از این رسانه PCGAMER اعلام کرده بود که تعداد کارمندان ولو در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۶۰ نفر بوده و در صفحه ویکی‌پدیای این شرکت نیز تعداد کارمندان آن را در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۳۰ نفر اعلام کرده است.

لوگو رسمی استیم شرکت Valve با والپیپر چند بازی در بک گراند

براساس این اسناد از سال ۲۰۲۱، از آن ۳۶۰ نفر کارمند ولو ۷۹ نفر مستقیما روی پلتفرم استیم کار می‌کردند و ۱۸۱ نفر هم در بخش بازی‌سازی مشغول به کار بودند که با توجه به میزان اهمیت و پولسازی استیم برای ولو و اینکه این شرکت تعداد بسیار محدودی بازی تولید می‌کند، انتظار می‌رفت که تعداد کارمندان در این دو بخش کاملا برعکس باشد. دقیقا در کریسمس قبل از انتشار دستگاه استیم دک، تعداد کارمندانی که در بخش سخت‌افزار ولو کار می‌کردند ۴۱ نفر گزارش شده و ۳۵ کارمند باقی مانده نیز در جایگاه‌های مدیریتی سازمان فعالیت می‌کردند.

استودیو Wolfire Games نیز در شکایت خود از ولو به همین موضوع اعتراض کرده بود و گفته بود که این شرکت تنها بخش کوچکی از درآمد سالانه خود را به نگهداری و تقویت فروشگاه استیم اختصاص می‌دهد. سال گذشته نیز در مصاحبه‌ای که رسانه People Make Games به صورت ناشناس با یکی از کارمندان سابق ولو انجام داده بود این موضوع مطرح شد که ساختار سازمانی مسطح و فلت این شرکت کارمندان آن را اذیت می‌کند.

با وجود تمام مشکلاتی که مطرح شد، کار سختی است که این شرکت را برای این سیستم کم جمعیت و با اثربخشی فوق‌العاده بالای آن در مدیریت یکی از ستون‌های اصلی پی‌سی گیمینگ در جهان و همچنین ایجاد انقلابی در دنیای کنسول‌های دستی از طریق کنسول استیم دک تحسین نکرد. ضمن اینکه باید اشاره کرد هر اتفاق جدیدی اعم از انتشار یک بازی جدید یا حتی یک بسته الحاقی همواره همراه با یک همایش جذاب بوده است.

نمایشگر خاموش استیم دک

در لیست زیر نیز تعدادی از شرکت‌های بزرگ و تعداد کارمندان آن را نوشتیم تا بتوانید آن‌ها را با تعداد کارمندان ولو مقایسه کنید:

  • بخش گیمینگ مایکروسافت: حدود ۲۰۱۰۰ نفر
  • یوبیسافت: ۱۹۱۰۰ نفر
  • الکترونیک آرتز: ۱۳۷۰۰ نفر
  • استودیو سونی اینتراکتیو: ۱۲۷۰۰ نفر
  • استودیو بانجی: ۱۳۵۰ نفر
  • استودیو لاریان (سازنده بالدرز گیت ۳): ۴۷۰ نفر
  • استودیو ناتی داگ: بیش از ۴۰۰ نفر
  • استودیو بایوور: حدود ۲۷۰ نفر (بعد از اخراجی‌های اخیر)
  • استودیو نیو بلاد اینتراکتیو: حدود ۳۰ نفر
  • استودیو سوپر جاینت (سازنده بازی Hades): ۲۵ نفر

نظر خود را درباره این خبر با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات