Assassin's Creed Shadows به سرقت ایده‌ی شمشیر زورو از وان پیس متهم شد

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
والپیپر بازی Assassin's Creed: Shadows
شماری از کاربران توییتر و ردیت نشانه‌هایی از سرقت ادبی بازی Assassin's Creed Shadows از انیمه وان پیس را به اشتراک گذاشتند.
تبلیغات

یوبیسافت تنها چند روز پس از خبر سرقت ادبی بازی Assassin's Creed: Shadows از یک گروه بازآفرینی تاریخی در ژاپن، حالا با اتهام جدیدی در خصوص الگوبرداری بدون مجوز از شمشیر Roronoa Zoro در انیمه وان پیس مواجه شده است. انیمه وان پیس در مورد سفر طولانی و پرماجرای مانکی دی لوفی، رهبر دزدان کلاه حصیری است که به‌همراه گروهش برای پیدا کردن و تملک گنجی افسانه‌ای تلاش می‌کند.

دراین بین ما با شخصیت «رورونوا زورو» هم آشنا می‌شویم، شمشیرزنی ماهر و یکی از شکارچیان معروف سابق که به خاطر استفاده از شمشیرهای جالب توجه و متعددش شناخته می‌شود. حالا به‌نظر می‌رسد که ارتباط عجیبی میان این شخصیت و یکی از سلاح‌های یاسوکه از بازی Assassin's Creed: Shadows کشف شده است که ممکن است برای یوبیسافت دردسر به‌دنبال داشته باشد.

یوبیسافت اخیراً در فرانسه اقدام به برگزاری یک نمایشگاه از تاریخ ژاپن کرده است که در آن آیتم‌های مختلفی از بازی Assassin's Creed: Shadows، از جمله ماسک یاسوکه درکنار شمشیر او به نمایش گذاشته شدند. شمشیری که به نظر می‌رسد به این سامورایی تعلق ندارد.

2024-7-gsyckjdwcaarc53

این شمشیر به طرز غیرقابل انکاری شبیه به شمشیر رورونوا زورو در مانگای وان پیس است اثر Eiichiro Oda است که توسط Toei Animation به انیمه تبدیل شد. کاربری که اولین‌بار تصاویر مربوط‌به این شمشیر را در توییتر منتشر کرده است، ادعا می‌کند که این آیتم به‌صورت آنلاین قابل خریداری است.

علاوه‌براین پایه‌ای که شمشیر برای نمایش روی آن قرار گرفته است، عیناً مثل پایه شمشیر زورو است. این پایه هم به‌صورت آنلاین قابل خریداری است. عبارت‌های حک شده روی پایه این شمشیر همان کاراکترهایی هستند که روی نسخه اصلی آن درج شده است. بنابراین نمی‌توان انکار کرد که این یک یادگاری از انیمه وان پیس است.

2024-7-gsozrx2byaa3bzv

گذشته از مشکلات سرقت ادبی این اثر، باید به این موضوع اذعان داشت که این اصلاً تصویر دقیقی از یاسوکه نیست. به‌دلیل اینکه عبارت‌های ژاپنی نوشته شده روی پایه شمشیر زورو از باورهای بودایی نشأت می‌گیرد؛ چراکه این شخصیت حرکات و تفکراتی دارد که ریشه در بودیسم دارند. درحالی‌که اعتقادات یاسوکه به یکی از شاخه‌های کاتولیک مسیحیت برمی‌گردد. به عبارت دیگر، این سلاح و معنای عبارت‌های روی آن به هیچ عنوان نشان‌دهنده شخصیت یاسوکه نیستند.

2024-7-gsyckjdxyaayedr

در زمان نگارش این مطلب، یوبیسافت اظهارنظری درباره این اتهامات نکرده بود. بااین‌حال، این ناشر پیش از این به‌دلیل استفاده از پرچمی که به یک گروه بازآفرینی تاریخی در ژاپن تعلق داشت، عذرخواهی کرده بود و متعهد شده بود که از آن در هیچ اثر هنری یا تبلیغاتی دیگری استفاده نکند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات