درآمد جهانی بازی ها تا سه سال آینده به ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی پلی استیشن در کنار لوگوی نینتندو سوییچ و لوگوی ایکس باکس
پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ درآمد جهانی صنعت گیمینگ به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد.
تبلیغات

صنعت ویدیوگیم به یکی از راه‌های کسب درآمد تبدیل شده است. هرروز بازی‌های رایگان با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بیشتری عرضه می‌شوند و هزینه سرمایه‌گذاری روی یک کنسول و بازی‌ها افزایش می‌یابد. یکی از دلایل این امر تورم است؛ اما به‌هرشکل، گیمرها همچنان برای این صنعت پول خرج می‌کنند.

اخیرا شرکت Bain & Company تخمین زده است درآمد جهانی صنعت گیمینگ از حالا تا سال ۲۰۲۷ یک نرخ رشد مرکب سالیانه (CAGR) ۹ درصدی ثبت خواهد کرد. درنتیجه، سقف درآمد از ۱۹۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۳۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ خواهد رسید. این گزارش نوشته است گیمرهای جوان در سن ۱۳ تا ۱۷ سال اکنون ۴۰ درصد زمان بیشتری برای بازی کردن نسبت‌به دیگر رسانه‌‌ها مثل نمایش‌های تلویزیونی سپری می‌کنند.

با سرمایه‌گذاری‌ها و ادغام‌های قابل توجه، مثل خرید اکتیویژن بلیزارد کینگ توسط مایکروسافت، پول بیشتری درمقایسه با گذشته خرج می‌شود. هر بخشی، از eSports گرفته تا موبایل گیمینگ در حال رشد است. این تحلیل‌گرها رشد استریمرها و اینفلوئنسرهای گیمینگ را هم تحت نظر گرفته‌اند. در آینده، این افراد به سوپراستارهای چندرسانه‌ای تبدیل خواهند شد، میلیون‌ها بیننده جذب می‌کنند و تنها با پخش بازی‌ها به صورت آنلاین، درآمدی چشم‌گیر خواهند داشت.

شاید به‌زودی، صنعت گیمینگ با پیشرفت تکنولوژی از صنعت‌های موسیقی، فیلم یا تلویزیون باارزش‌تر و قدرتمندتر شود. همچنین انتشار بازی‌هایی نظیر GTA 6 به‌تنهایی میلیاردها دلار روانه این صنعت خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات