سازنده Gravity Rush می گوید سونی دنبال خلاقیت نیست

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
پرواز کت در آسمان‌های بازی Gravity Rush 2
سازندگان بازی Gravity Rush به دنبال خلاقیت بودند اما سونی از آن‌ها یک بازی بزرگ می‌خواست.
تبلیغات

تیم سازنده بازی Gravity Rush زمانی یکی از مشهورترین استودیوهای زیرمجموعه سونی بودند. استودیو Japan برای تولید عناوین بالارده بسیار برای پلی استیشن شناخته می‌شد اما سونی در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت این استودیو شناخته شده را تعطیل کند.

آقای کیچیرو تویاما، مدیر این استودیو و سازنده بازی گرویتی راش در واکنش به این خبر اعلام کرد که دلیل بسته شدن استودیو این بود که پلی استیشن از ما درخواست بازی‌های پرهزینه داشت و ما به دنبال خلاقیت و عرضه عناوین تجربی بودیم.

پلی استیشن اخیرا متهم به رویکرد بسیار محافظه‌کارانه در عناوین مختلف خود شده است. بخشی از این اتهامات به دلیل بودجه زیاد این شرکت و ریسک‌های اندکی است که تنها با ساختن عناوین AAA تقبل می‌کند.

آقای کیچیرو در مصاحبه با رسانه VGC توضیح می‌دهد که او برای ساخت بازی‌های خوب نیازی به بودجه‌های کلان ندارد اما پلی استیشن معمولا علاقه‌ای به این سبک بازی‌ها نشان نمی‌دهد. او همچنین اشاره می‌کند که چشم‌انداز بلند مدت سونی برای دیگر تیم‌های بزرگ خود نیز مشابه با سرنوشت استودیو ژاپن است.

لوگوی Japan Studio

این توسعه‌دهنده در نهایت تصمیم گرفت تا استودیو مستقل خود را راه‌اندازی کند و عقیده دارد که این بهترین کار برای او بود. کیچیرو تویوما عقیده دارد که حالا می‌تواند عناوینی بسازد که بهتر می‌توانند نماینده او و ایده‌هایش باشند.

در نهایت به نظر می‌رسد که استودیو ژاپن به دلیل تفاوت دیدگاه‌های پلی استیشن و مدیران این استودیو بسته شد. تکیه پلی استیشن بر ساخت عناوین بالارده حالا به نظر می‌رسد که تبدیل به مشکلی جدید برای این غول ژاپنی شده است و بخش اعظمی از انتقادها نیز به واسطه عملکرد بسیار ضعیف آن در معرفی عناوین انحصاری خود در سال جاری شکل گرفته است.

به طور کلی بودجه‌های غیرقابل کنترل تبدیل به یک بحران برای کل صنعت بازی‌های ویدیویی شده است و رویکرد متفاوت آقای کیچیرو تویوما در این شرایط باعث خوشحالی است.

خالق بازی گرویتی راش اکنون در حال کار بر روی یک عنوان ترسناک جدید به نام Slitterhead است. عنوان دیگر او یعنی سایلنت هیل نیز با ریمیک استودیو کونامی، سال گذشته دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. بازی اسلیترهد قرار است در اواخر سال جاری میلادی و با رویکردی متفاوت به ژانر وحشت، به بازار عرضه شود.

در ادامه می‌توانید تریلری که از این بازی در همایش Summer Games Fest 2024 پخش شد را مشاهده نمایید.

دانلود از آپارات

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات