گیم پس احتمالا میزبان نمایش تبلیغات خواهد شد

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
آیکن سرویس ایکس باکس گیم پس / Xbox Game Pass
تحلیلگران اعتقاد دارند که به منظور افزایش میزان سود، احتمالا به‌زودی شاهد پخش تبلیغات روی سرویس گیم پس باشیم.
تبلیغات

اخیرا سرویس گیم پس دستخوش تغییرات زیادی بوده که طرفداران از آن‌ها راضی نیستند. با آمدن مجموعه کالاف دیوتی به کاتالوگ بازی‌های گیم پس، ایکس باکس می‌خواهد میزان سود خود را به بیشترین حالت ممکن برساند. به‌نظر می‌رسد این دلیل اصلی قیمت‌های جدید و حذف ویژگی عرضه در روز اول برای نسخه پایه گیم پس است. حالا که عرضه در روز اول بازی‌ها محدود به نسخه آلتیمیت شده است، تحلیلگران بر این باور هستند که جهش‌های قیمتی بیشتری نیز در راه هستند.

آن‌ها همینطور باور دارند که این غول دنیای بازی در آینده با سرویس‌های تبلیغاتی نیز همکاری می‌کند. ناشرانی مانند EA پیش‌تر نیز نشان داده بودند که به‌دنبال افزایش سود ازطریق نمایش تبلیغات هستند و ایکس باکس هم قطعا از درآمد بیشتر بدش نمی‌آید.

سرویس اشتراکی گیم پس و EA Play

رسانه IGN در مصاحبه‌ای که با تحلیلگران این حوزه در رابطه با افزایش قیمت‌های اخیر گیم پس و روش‌هایی که ایکس باکس می‌تواند برای افزایش درآمد خود استفاده کند داشت، اعلام کرد که اولین و بیشترین چیزی که این تحلیلگران در آن اتفاق نظر داشتند این بود که این افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده و قطعا در آینده هم شاهد افزایش قیمت‌های بیشتر هستیم.

بنابراین طرفداران باید منتظر افزایش مجدد قیمت‌ها باشند اما یکی از تحلیلگران اضافه کرد که علاوه‌بر این موضوع، باید منتظر اضافه شدن تبلیغات به این سرویس اشتراکی نیز باشیم. اتفاقی که احتمالا طرفداران خیلی آن را دوست ندارند. طبق صحبت‌های ژوست فن درونن، تبلیغات بالاخره راه به گیم پس باز می‌کنند و درنهایت تبدیل به یک چیز عادی می‌شوند. این تحلیلگر همچنین باور دارد که در ادامه این تبلیغات شروع به ظاهر شدن در خود بازی‌ها هم می‌کنند.

اگر این رویکرد جواب بدهد، آن‌ها ممکن است تبلیغات را در صفحات بارگذاری بازی‌ها هم اضافه کنند. مایکروسافت به‌دنبال روش‌های پیشرفته‌تری برای نمایش تبلیغات هم می‌رود. فرض کنید در یک بازی به یک باس قدرتمند برخوردید که بارها شما را می‌کشد و هر بار که می‌میرید به صفحه بارگذاری می‌روید و همان تبلیغ مشابه را بارها و بارها مشاهده می‌کنید. ما می‌توانیم از همین الان پیش‌بینی کنیم که گیمرها آینده‌ای را که در آن این ترند وجود دارد دوست ندارند.

کاراکتر جدید Luke از بازی Street Fighter 5

پیش از این کپکام قرار دادن تبلیغات را در بازی Street Fighter 5 آزمایش کرده بود که البته می‌توانستید آن را خاموش کنید اما همین کار باعث شد تا ناشران بیشتری بتوانند آینده را با تبلیغات درون بازی تصور کنند.

مهم نیست که مایکروسافت در قدم‌های بعدی چه کاری انجام می‌دهد، افزایش قیمت مجدد گیم در سال ۲۰۲۵ اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد و گیمرها نباید از آن تعجب کنند. پس از افزایش قیمت‌های اخیر نیز دیدیم که بسیاری از کاربران به خرید اشتراک‌های ۱۳ ماهه گیم پس با تخفیف روی آوردند که منطقی‌ترین کار در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد.

نظر خود را درباره این موضوع با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات