افت شدید فروش بازی‌های ویدیویی نسبت‌ به سال گذشته در کشور بریتانیا

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
رقابت‌های نفس‌گیر بازی Forza Horizon 5
براساس آمار و ارقام منتشر شده، عملکرد فروش بازی‌های ویدیویی در کشور بریتانیا با افت چشمگیری روبه‌رو شده و نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
تبلیغات

به‌تازگی گزارشی توسط انجمن خرده فروشان سرگرمی (ERA) مبنی‌بر عملکرد و میزان فروش بازی‌های ویدیویی در کشور بریتانیا منتشر شده است. براساسا آمار و ارقام دردسترس، فروش بازی‌های فیزیکی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۱۱۱.۷ میلیون پوند رسیده است. این موضوع در حالی است که عملکرد فروش بازی‌های دیجیتالی کمی بهتر بوده و با کاهش ۲۳ درصدی به ۲۳۶.۹ میلیون پوند رسیده است.

کیم بیلی، مدیرعامل ERA ضمن اعلام این خبر توضیح داد که «نیمه اول سال به‌دلیل عدم انتشار آثار پرطرفدار، دوران سختی برای صنعت بازی‌های ویدیویی بود، اما باتوجه به اینکه معمولا نیمه دوم سال بازی‌های بزرگ عرضه می‌شوند، ما بسیار خوشبین و امیدوار هستیم.

با این وجود، فروش بازی‌های ویدیویی در نیمه اول سال جاری از مجموع فروش موسیقی و فیلم بیشتر بوده است. فروش موسیقی که شامل فروش صفحه گرامافون، سی دی و همچنین دانلود می‌شود (به جز استریم)، نسبت به سال گذشته ۷.۹ درصد افزایش یافته و به ۱۶۳.۸ میلیون پوند رسیده است.

از طرف دیگر فروش ویدیو که شامل فروش فیزیکی و فروش الکترونیکی است (به جز سرویس‌های استریمینگ مانند نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو) با ۵.۴ درصد افزایش به ۲۱۳.۷ میلیون پوند رسیده است.»

بیلی در این خصوص اذعان کرد که «این میزان رشد برای صنعت موسیقی عمدتا تحت تاثیر تیلور سویفت و رویداد سالانه Record Store Day رقم خورده است. در آوریل گذشته تأثیر آن‌ها آشکار بود و به‌نظر می‌رسد کل بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند.»

نکته جالب توجه این است که براساس گزارش ERA، برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۲، کل فروش بازی‌های ویدیویی در انگلستان از درآمد فیلم‌ها در سال گذشته عقب افتاده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات