خالق Silent Hill راه فرار از تعطیلی را ساخت بازی های مشابه می‌داند

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگو مجموعه بازی‌های Silent Hill
خالق بازی Silent Hill می‌گویند کلیدی‌ترین کار برای جلوگیری از تعطیلی استودیو، ساخت عناوین مشابه با بازی‌های قبلی است.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان پس از مشاهده تعطیل شدن استودیوهای بزرگی مانند آرکین آستین و تانگو گیم ورکس توسط ایکس باکس، نگران آینده خود شدند. درحالی‌که بسیاری در حال ابراز ناراحتی خود برای همکارانشان بودند که شغل خود را از دست داده بودند، بعضی نیز نگران شرایط کل صنعت بازی بودند. هر کسی نقطه نظر خود را درباره دلیل اصلی این اتفاقات داشت، خالق سایلنت هیل نیز عقیده دارد که حفظ هسته هویت استودیو کلیدی‌ترین کار برای جلوگیری از تعطیلی استودیوها است.

این اظهارنظر باعث شده است تا صحبت‌های زیادی در این زمینه به‌وجود آید و درحالی‌که گروهی اعتقاد دارند که استودیوها باید چیزهای کاملا متفاوت و مختلفی را امتحان کنند، بعضی نیز عقیده دارند که آقای کیچیرو تویاما، خالق سایلنت هیل درست می‌گوید. کیچیرو تویاما در حال حاضر روی سایلنت هیل کار نمی‌کند اما هنوز هم بسیاری بر این باور هستند که او شخصیت اصلی پشت این مجموعه است. اخیرا او اعلام کرد که حفظ یک سبک خاص برای همه استودیوها امر بسیار مهمی است.

او با اشاره به استودیو فرام سافتور گفت هویتی که این استودیو بیش از یک دهه قبل برای خود ساخته، همچنان پابرجا است و همین باعث شده تا آن‌ها بتوانند بیش از ۵ میلیون نسخه از بسته الحاقی Shadows of the Erdtree را تنها در چند روز به فروش برسانند.

کیچیرو تویاما /  Keiichiro Toyama خالق مجموعه Silent Hill

این توسعه‌دهنده همچنین استودیو تانگو را مثال می‌زنند که بازی Hi-Fi Rush را بی‌شباهت به تمام پروژه‌های قبلی خود ساخت و به موفقیت زیادی هم دست پیدا کرد و با اینکه نظر بسیاری از منتقدان و گیمرها را نیز جلب کرد اما درنهایت تعطیل شد.

بازی Redfall نیز یک بازی مشابه دیگر است که از سبک تک‌نفره رایج استودیو آرکین سرپیچی کرد و درنهایت تبدیل به یک شکست تمام عیار شد. به‌نظر می‌رسد که کیچیرو تویاما عقیده دارد که همه استودیوها باید به سبک و سیاق سنتی خود در ساخت بازی‌ها پایبند بمانند.

البته تکیه توسعه‌دهندگان به همان فرمولی که یک‌بار جواب داده و بازتولید دوباره و دوباره آن، به ذات دارای ریسک رکود و تکراری شدن است. پیش‌تر شاهد آن بودیم که استودیوهایی مانند ناتی داگ سبک خود را به‌طور کامل تغییر دادند و از توسعه‌دهنده‌ای که تخصص آن ساخت بازی‌های پلتفرمر بود تبدیل به یک تیم تولید کننده بازی‌های داستان محور اکشن و ماجراجویی شد. بسیاری از استودیوها توانستند پس از ایجاد تغییرات ساختاری، یک هویت کاملا جدید برای خود دست و پا کنند و موفق هم باشند.

درهرصورت می‌توان گفت که کیچیرو تویاما یک نقطه نظر جالب در این زمینه دارد. او در این مصاحبه همچنین به تعطیلی استودیو ژاپن اشاره کرد که به‌دلیل تفاوت نظرهای موجود بین تیم این استودیو و سونی بود.

نظر خود را درباره این موضوع با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات