بتای عمومی بازی Concord یک شکست تمام عیار بوده است

شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
گردهم‌آیی کاراکترهای بازی Concord
آمار و ارقام بازیکن‌ها نشان می‌دهند بتای عمومی بازی Concord تبدیل به یک شکست زودهنگام برای جدیدترین لایو سرویس پلی استیشن شده است.
تبلیغات

بازی Concord به‌عنوان جدیدترین محصول لایو سرویس پلی استیشن قرار است در تاریخ ۲ شهریور ۱۴۰۳ (۲۳ آگست ۲۰۲۴) روی پلی استیشن 5 و کامپیوتر عرضه شود. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد این بازی در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ناامیدی پلی استیشن در سال ۲۰۲۴ باشد.

بازی Concord در سبک تیراندازی اول‌شخص و قهرمان‌محور توسعه می‌یابد و قرار است با قیمت ۴۰ دلار در دسترس بازیکن‌ها قرار بگیرد. باتوجه‌به اینکه هم‌اکنون بازی‌های زیادی در این سبک هستند که به‌صورت رایگان عرضه شده‌اند، یکی از دلایل عدم استقبال بازیکن‌ها از کنکورد را می‌توان قیمت آن دانست. بااین‌حال ناکامی‌های این بازی فراتر از برچسب قیمتی هستند و تست‌های بتای اخیر آن نشان از بحرانی جدی می‌دهند.

شرکت سونی در گذشته بتای Concord را برای پیش‌خریدکنندگان در دسترس قرار داده بود که با استقبال بسیار اندک بازیکن‌ها همراه شد. این شرکت در ادامه بتای عمومی بازی را در دسترس تمام بازیکن‌های پلی استیشن 5 و کامپیوتر قرار داد که بازهم نتیجه‌ای بسیار ناامیدکننده کسب کرد. درحالی‌که تمام بازیکن‌ها می‌توانستند بتای عمومی بازی Concord را بدون هیچ هزینه‌ای تجربه کنند، آمار بازیکن‌های همزمان آن از ۲.۵ هزار نفر عبور نکرده است.

تیراندازی در میدان نبرد بازی Concord

سونی باتوجه‌به موفقیت‌های بازی Helldivers 2، انتظار عملکردی مشابه از بازی Concord داشته است. بااین‌حال آمار حداکثر بازیکن‌ همزمان ۲ هزار و ۳۸۸ نفری بتای عمومی آن نشان می‌دهند که پلی استیشن با احتمال یک شکست بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند. این شرکت پس از برگزاری اولین بتای کنکورد انتظار افزایش چشمگیر تعداد بازیکن‌ها در بتای عمومی اخیر را داشت؛ بااین‌حال آمار اوج بازیکن‌های همزمان بتای عمومی تنها دو برابر بتای نخست بوده است.

باتوجه‌به اینکه حدود یک ماه دیگر تا عرضه بازی Concord فاصله داریم، پلی استیشن و استودیو Firewalk فرصت کافی برای تغییر تجربه اصلی بازی را نخواهند داشت. به‌نظر می‌رسد بازیکن‌ها درکنار قیمت بالای Concord در مقایسه با آثار مشابه و رایگان، از عدم خلاقیت و شباهت این اثر با سایر بازی‌های هم‌سبک گلایه دارند. درحال‌حاضر ایده رایگان شدن بازی Concord هم نمی‌تواند برای محبوب نگه داشتن آن در طولانی مدت موثر باشد؛ بنابراین تیم سازنده باید به‌دنبال رفع مشکلات اساسی آن باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات