مایکروسافت به اتهامات کمیسیون تجارت فدرال پاسخ داد

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
لوگو شرکت Microsoft
مایکروسافت به اتهامات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در پی افزایش قیمت گیم پس واکنش نشان داد.
تبلیغات

پس از اینکه کمیسیون تجارت فدرال آمریکا افزایش قیمت های گیم پس را محکوم کرد و ادعا کرد که تغییرات اعمال شده روی رده‌های مختلف سرویس گیم پس به مصرف‌کنندگان آسیب وارد می‌کند، مایکروسافت در پیامی جواب این کمیسیون را داد. در فایل جدیدی که رسانه Verge منتشر کرد، مایکروسافت اتهامات FTC را «گمراه‌کننده» و «گزارشی فراتر از آنچه واقعیت دارد» عنوان کرد.

مایکروسافت در این بیانیه اعلام کرد: «این که نسخه استاندارد ایکس باکس گیم پس را یک نسخه تنزل یافته از رده گیم پس کنسول که دیگر وجود ندارد بخوانیم، اشتباه است. آن رده متوقف شده از گیم پس، از قابلیت بازی چندنفره آنلاین پشتیبانی نمی‌کرد و باید آن را جداگانه و به قیمت ۹/۹۹ دلار آمریکا خریداری می‌کردید که مجموع هزینه ماهانه کاربر را به ۲۰/۹۸ دلار آمریکا در ماه می‌رساند. رده آلتیمیت گیم پس با اینکه از ۱۶/۹۹ دلار در ماه به ۱۹/۹۹ دلار در ماه افزایش قیمت پیدا کرده اما حالا به واسطه پوشش بازی‌های جدید در روز اول عرضه، ارزش بیشتری دارد. در میان این عناوین مجموعه کال آو دیوتی نیز وجود دارد که تا پیش از این روی هیچ سرویس اشتراکی در روز انتشار عرضه نشده بود»

صدام حسین در پوستر کال آو دیوتی بلک آپس ۶

در این نامه همچنین گفته شده که FTC در دادگاه مایکروسافت تقریبا نقشی نداشت و مسئله اصلی در دادگاه مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، حذف نشدن کال آو دیوتی از کنسول‌های پلی استیشن بود نه مسئله تغییرات رده‌بندی و قیمت سرویس گیم پس.

مایکروسافت در ادامه این نامه افزود:«نامه آن زمان FTC، که حالا سعی دارد تمرکز جامعه را روی ادعاهایش درباره بازار سرویس‌های اشتراکی ببرد، نیز ارتباطی با مسائلی که الان مطرح می‌کند نداشت. تغییر در سرویس‌هایی که یک کسب و کار به مرور زمان به مشتریان خود ارائه می‌دهد یک امر رایج است. پرونده‌ای که FTC درباره ادعاهایش روی همه بخش‌های بازار مطرح کرده، از ابتدا هم پیش‌فرض خود را بر این گذاشته که ما به دنبال سلب حق اقامه دعوی حقوقی از رقبای خود هستیم و این فرض اشتباه که مایکروسافت می‌خواهد کال آو دیوتی را از دسترس رقبای خود خارج کند و یک رقابت ناسالم ایجاد کند. حتی در مورد ادعاهای مطرح شده درباره بازار سرویس‌های اشتراکی نیز، کال آو دیوتی هیچ محدودیتی برای سرویس‌هایی که آن را بخواهند ندارد.»

این نامه در نهایت با اشاره به اینکه هیچ مدرکی دال بر آسیب زدن مایکروسافت به مصرف‌کنندگان وجود ندارد، به پایان می‌رسد. نظر خود را درباره این موضوع با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات