نتفلیکس ۸۰ بازی ویدیویی در حال توسعه دارد

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی نتفلیکس با زمینه سیاه
شرکت نتفلیکس در جدیدترین جلسه گزارش مالی خود تایید کرد ‌هم‌اکنون توسعه بیش از ۸۰ بازی ویدیویی را پیش می‌برد.
تبلیغات

نتفلیکس با ارائه بازی‌های کلاسیک سری Grand Theft Auto به مشترکین پلتفرم خود توانست محبوبیت بیشتری در بخش سرگرمی‌های تعاملی کسب کند. حال به نظر می‌رسد این شرکت برنامه‌های گسترده‌تری برای حضور فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد. غول صنعت استریم اخیرا تایید کرد هم‌اکنون بیش از ۸۰ بازی مختلف در حال توسعه دارد که بسیاری از آن‌ها با الهام از مجموعه‌های خاص نتفلیکس ساخته می‌شوند؛ برای مثال می‌توان به بازی ویدیویی Squid Game اشاره کرد که اخیرا مشخص شد همزمان با فصل دوم سریال آن عرضه می‌شود.

مدیران نتفلیکس در جلسه مالی اخیر خود روی افزایش تنوع بازی‌های در حال توسعه تاکید زیادی کردند. درحالی‌که این شرکت موفق شده است به‌خوبی روی توسعه بازی‌های تعاملی و روایت‌محور سرمایه‌گذاری کند، به نظر می‌رسد به‌دنبال متنوع‌تر کردن خط تولید بازی‌های آینده خود باشد. نتفلیکس دراین‌باره گفت: «ما پروژه‌های در حال ساخت بسیار بیشتری داریم که در دوره‌ها و سال‌های آینده از راه می‌رسند.»

نتفلیکس قصد دارد از این برنامه برای حفظ کاربران سرویس خود استفاده کند. در واقع بازی‌های ارائه شده می‌توانند کاربران پلتفرم نتفلیکس را در فاصله زمانی بین فصل‌های یک سریال سرگرم نگه دارند. همچنین این محتوای تعاملی می‌توانند انتظار طرفداران برای سریالی که نیاز به استراحت دارد یا به اتمام رسیده است را تسهیل کنند.

حل پازل‌ها با سنگ‌های جادویی در بازی Stranger Things: Puzzle Tales

تد سارانوس، مدیرعامل مشترک شرکت نتفلیکس دراین‌باره خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم بازی‌های ویدیویی فرصتی قابل‌توجه ایجاد می‌کنند تا ما بهتر بتوانیم جامعه طرفداران خود را سرگرم‌ کنیم. من به این ایده فکر می‌کنم که بتوانیم مخاطبان را در فاصله زمانی بین فصل‌ها سرگرم نگه داریم یا حتی فراتراز‌آن به طرفداران امکان بدهیم از طریق تجربه بازی‌ها با شخصیت‌ها، مسیرهای داستانی یا پیچش‌های روایی جدیدی از سریال آشنا شوند و پس‌از‌آن به‌دنبال تحقق چیزهایی در دنباله یا فصل بعدی سریال باشند.»

شرکت نتفلیکس تاکنون چند بازی با موضوع فیلم و سریال‌های سرویس خود عرضه کرده است که از موفق‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به The Queen’s Gambit Chess ،Stranger Things: Puzzle Tales و Too Hot to Handle: Love is a Game اشاره کرد. علاوه‌براین توسعه‌دهندگان دیگر نیز برای عرضه بازی‌های خود روی پلتفرم نتفلیکس ابراز علاقه کرده‌اند تا از این طریق بتوانند آثار خود را بیشتر در معرض توجه قرار دهند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات