راک استار قرار بود دو عنوان کلاسیک خود را برای نینتندو پورت کند

دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شخصیت بازی بولی و کنسول نینتندو دی اس Rockstar Bully and Nintendo DS
طبق گزارشات متعددی راک استار تقریبا کار پورت کردن بازی Bully برای Nintendo DS و The Warriors برای Game Boy Advance را تکمیل کرده بود.
تبلیغات

یکی از توسعه‌دهندگان سابق راک استار اخیرا فاش کرده است که این استودیو زمانی در حال کار روی پورت کردن بازی «بولی» برای کنسول نینتندو دی اس و پورت کردن بازی The Warriors برای کنسول گیم بوی ادونس بوده است.

با اینکه دانستن این حقیقت که ما کمتر از یک سال تا عرضه بازی GTA VI فاصله داریم بسیار هیجان‌انگیز است اما همچنان مایه شرمساری است که راک استار از عرضه چندین بازی مختلف برای هر نسل از کنسول‌ها رسیده است به عرضه تنها یک یا دو بازی. در دوران طلایی پلی استیشن ۲، راک استار چپ و راست در حال عرضه بازی‌های شگفت‌انگیز خود مثل بولی و واریورز بود.

با اینکه این بازی‌ها همچنان روی دیوار افتخارات راک استار قرار دارند و خود این استودیو هم اخیرا عنوان بولی را یکی از پرطرفدارترین فرانچایزهای خود نامیده بود اما آن‌ها نتوانستند آن توجهی که لیاقتش را داشتند از راک استار بگیرند. این شرایط می‌توانست حتی با وجود اخبار اخیر درباره پورت شدن این بازی‌ها برای کنسول‌های دستی، بسیار متفاوت از این باشد.

رسانه Time Extension امروز خبری منتشر کرد که حکایت از در دستور کار بودن پورت‌های بازی بولی و واریورز برای کنسول‌های دستی در راک استار داشت. این اطلاعات از قول یک توسعه‌دهنده سابق راک استار نقل شده که قبلا هم افشاگری‌های زیادی درباره پروژه‌های لغو شده راک استار داشته است.

شخصیت‌های بازی The Warriors

اولین بازی که در این گزارش به آن اشاره شده، عنوان واریورز است که قرار بود توسط شعبه لیدز (فرانسه) راک استار برای کنسول گیم بوی ادونس پورت شود. نسخه گیم بوی ادونس نیز از همان موتوری که راک استار برای نسخه کنسول‌های دستی مکس پین از آن استفاده کرده بود، بهره می‌برد و بنابراین از نظر گرافیکی نیز شبیه همین بازی بوده. بازی واریورز در نهایت برای کنسول PSP پورت شد اما نسخه گیم بوی ادونس آن هنوز منتشر نشده است.

طبق گفته این افشاگر ناشناس، راک استار کار بر روی پورت کردن این بازی روی گیم بوی ادونس را لغو کرد چون اعتقاد داشت که نینتندو برای آن‌ها آورده زیادی ندارد و این از این جهت است که این شرکت علاقه‌ای به ترویج بازی‌های رده بزرگسال ندارد. به نظر می‌رسد که پروژه واریورز در نهایت تکمیل شده بود اما هیچوقت جایی منتشر نشد.

جزئیات بازی دوم که توسط این منبع ناشناس فاش شده است درباره بازی بولی است که قرار بود برای نینتندو دی اس عرضه شود و همان شعبه لیدز راک استار هم روی آن کار می‌کرد. با اینکه پورت این بازی نیز مثل بازی واریورز به جایی نرسید اما طبق گفته این افشاگر، قرار بود مانند بازی GTA: Chinatown Wars دوربین از بالا به پایین داشته باشد.

این افشاگر درباره بولی گفت:«ما بولی را برای دی اس درست کردیم. درست بعد از چاینا تاون وارز ما بولی را درست کردیم. دقیقا شبیه به آن (چاینا تاون وارز) دوربین از بالا به پایین و چیزهای دیگر داشت اما نتوانست خیلی پیش برود.»

نظر خود را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات