کارمند سابق راک استار: توقع زیادی از GTA 6 نداشته باشید

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
جیسون در GTA 6
کارگردان سابق راک استار عقیده دارد مردم نباید انتظار خیلی زیادی از GTA VI داشته باشند.
تبلیغات

طرفداران بی‌صبرانه منتظر تجربه بازی GTA VI هستند و درحالی‌که طرفداران بازی اعتقاد دارند که نسخه ششم این مجموعه یک گام بزرگ رو به جلو از لحاظ فنی و تجربه‌ای کاملا متفاوت نسبت به GTA V است، یکی از توسعه‌دهندگان باسابقه استودیو راک استار از طرفداران خواسته تا مراقب سطح توقعات خود باشند.

اوبی ورمیج که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ و در مقام کارگردان فنی در راک‌استار مشغول به کار بوده، اخیرا و در جریان مصاحبه‌ای که با کانال یوتیوب SanInPlay داشته، به موضوع توقع گیمرها از این بازی جدید راک‌استار اشاره کرد و درباره نقطه نظر خود از چالش بزرگی که راک‌استار احتمالا با آن مواجه می‌شود، توضیح داد. چالش‌هایی که حداقل به واسطه مقایسه این بازی با عناوین بزرگ قبلی شکل می‌گیرد و با توقعات بی حد و مرز گیمرها شدت می‌یابد.

ورمیج که قبل از خروج از راک‌استار سابقه کار روی نسخه سوم تا چهارم GTA را در کارنامه خود دارد، موضع خود را اینگونه شرح داد: «من فکر نمی‌کنم تغییر خیلی عجیب و غریبی با GTA V داشته باشد. من معتقدم مردم حداقل در روز اول بازی ناامید شوند اما این بازی همچنان بهترین بازی در کل بازار به حساب می‌آید.»

او با تاکید مجدد بر اینکه هیچ اطلاعاتی از درون راک‌استار ندارد، اشاره کرد که برداشتن گام بزرگی مانند کاری که در GTA 5 انجام دادند کار سختی است و باید این را به‌عنوان یک حقیقت پذیرفت. قطعا ظاهر بازی در این نسخه پیشرفت کرده اما تکرار ماجراجویی‌های فرانکلین، مایکل و ترور کار بسیار سختی است.

او دراین‌باره گفت: «تکرار [موفقیت] جی‌تی‌ای ۵ کار سخت‌تری است چون تکنولوژی حالا با سرعت خیلی کمتری پیشرفت می‌کند. مثلا تفاوت پلی استیشن ۱ و پلی استیشن ۲ وحشتناک بود اما تفاوت پلی استیشن ۴ و ۵ آنقدر هم بزرگ نیست. بنابراین چون تکنولوژی گام بزرگی برنداشته، کار راک‌استار هم برای ایجاد یک تغییر بزرگ سخت است.»

ریمستر سه گانه GTA

او در ادامه گفت: «نمی‌دانم، شاید هم آن‌ها این کار را کردند. شاید این بازی فوق‌العاده باشد اما همچنان معتقدم که مردم باید سطح توقعات خود را پایین بیاورند. جهش از جی‌تی‌ای ۲ به ۳ کار بزرگی بود، جهش از سن آندریاس به GTA 4 خیلی بزرگ‌تر بود و من فکر نمی‌کنم ما دیگر هیچوقت شاهد چنین جهش‌های بزرگی باشیم.»

ورمیج همچنین به بعضی وجوه فنی که در اولین تریلر این بازی منتشر شد نیز اشاره کرد و گفت:« صحنه‌ای که واقعا من را شگفت‌زده کرد، صحنه مربوط‌به ساحل بود که همه به‌نظر داشتند کار متفاوتی از دیگری انجام می‌دادند و هر کسی انیمیشن خود را داشت. به‌نظرم این واقعا فوق‌العاده است.» این بخش از تریلر توانست توجه خیلی از توسعه‌دهندگان را جلب کند، همان‌طور که یکی از انیماتورهای سابق راک‌استار را در همان زمان عرضه تریلر دیدیم که در واکنش به این بخش کاملا شگفت‌زده شده بود.

ورمیج کار راک‌استار در طراحی جو و فضای بازی نیز تحسین کرد و گفت:«به‌نظرم تم شهر میامی و دیوانه‌بازی‌های رایج مردم آن، تمساح‌ها، روی ماشین نشستن‌ها و همه چیزهای دیگر واقعا به GTA می‌نشیند.»

دیدگاه ورمیج درباره ناامیدی بالقوه مردم از GTA 6 و تقابل آن با نظر آقای استراوس زلنیک، مدیرعامل استودیو Take-Two که ماه گذشته اعلام کرده بود راک‌استار به‌دنبال «بالاترین حد از کمال و ساخت تجربه‌ای است که هیچ‌کس تا به حال ندیده است»، شرایط و پیش‌بینی‌های گیمرها را تحت تاثیر قرار داده است.

نظر خود را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات