کپکام همچنان بازی های فیزیکی عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی شرکت کپکام
با اینکه بیشتر فروش آثار کپکام به‌شکل دیجیتال است، اما این شرکت همچنان بازی‌ها را به‌صورت فیزیکی هم عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت کپکام اعلام کرده است انتشار بازی‌ها به‌صورت فیزیکی را متوقف نخواهد کرد. در جریان چهل‌وپنجمین جلسه با سهام‌داران عمومی شرکت، از کپکام درباره چشم‌اندازشان نسبت‌به آثار فیزیکی پرسیده شد؛ به‌خصوص که بیشتر فروش این شرکت به‌صورت دیجیتالی است. کپکام گفت: «ازآنجایی‌که تعداد زیادی از کاربران خواهان بازی‌های فیزیکی هستند، ما عرضه فیزیکی آثار را متوقف نخواهیم کرد.»

با اینکه کپکام تمامی آثار بزرگ خود را هم دیجیتالی و هم فیزیکی منتشر کرده است، اما بازی‌های کوچک‌تری مثل Kunitsu-Gami: Path of the Goddess تنها به‌شکل دیجیتالی عرضه شدند. در سال مالی ۲۰۲۳، ناشر رزیدنت ایول اعلام کرد ۹۰.۱ درصد فروشش به‌شکل دیجیتالی بوده است و پیش‌بینی می‌کند در سال مالی جاری این نرخ به ۹۳ درصد برسد.

در سالیان اخیر بازی‌هایی مثل Alan Wake 2 تنها دیجیتالی عرضه شدند و سپس شاهد انتشار نسخه‌های فیزیکی آن‌ها بودیم. بازی نام‌برده با همکاری بین رمدی و اپیک گیمز با شرکت Limited Run شاهد انتشار یک نسخه دیلاکس و یک نسخه کالکتور به‌صورت فیزیکی بود.

امروزه سهم فروش دیجیتالی بسیار بیشتر‌ از فروش فیزیکی است و این میزان هر ساله افزایش می‌یابد. سال گذشته در بریتانیا فروش فیزیکی نسبت‌به سال قبلش ۵ درصد کاهش یافت؛ درحالی‌که فروش بازی‌های کنسولی، بازی‌های دیجیتالی پی‌سی و بازی‌های موبایل همگی افزایش یافتند. در این منطقه، فروش بازی‌های دیجیتالی کنسولی با ۵.۶ درصد افزایش به ۲.۴۸ میلیارد پوند رسید. این رقم برای بازی‌های دیجیتالی پی‌سی با ۴.۵ درصد افزایش معادل ۶۸۴ میلیون پوند و برای بازی‌های موبایل با ۴.۵ درصد رشد ۱.۵۲ میلیارد پوند بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات