یوبیسافت: بازی Assassin’s Creed Shadows بیانگر حقایق تاریخی نیست

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
نائوئی در حال مشاهده منظره یک قلعه در فصل زمستان Assassin’s Creed Shadows
یوبیسافت می‌گوید بازی Assassin’s Creed Shadows صرفاً با هدف سرگرمی و نه برای بیان حقایق تاریخی ساخته شده است.
تبلیغات

این روزها حواشی مربوط‌به بازی Assassin’s Creed Shadows را تقریباً هرجایی می‌توان یافت. جو منفی حول محور این بازی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؛ به‌طوری که دیگر دولت ژاپن هم مجبور به مداخله شده است. یوبیسافت معتقد است که این بازی فروش خوبی خواهد داشت، اما حضور شخصیت یاسوکه در آن مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است. بعد از اینکه این حواشی به بالاترین حد خود رسید، یوبیسافت بالاخره به آن واکنش نشان داد.

اما علت اهمیت این مسئله به مخاطبان ژاپنی بازی برمی‌گردد. مردم ژاپن اهمیت زیادی به آداب و رسوم و فرهنگ غنی خود قائل هستند و در همین راستا، برخی المان‌های بازی Assassin’s Creed Shadows را نامربوط و اشتباه می‌دانند. این مسئله باعث شد تا موج انتقادات نسبت به آن روزبه‌روز افزایش یابد. در همین خصوص، یوبیسافت توییت بلندی را خطاب به جامعه طرفداران ژاپنی بازی منتشر کرده است که ازطریق آن، کل داستان و طراحی دنیای این بازی را توجیه می‌کند.

بیانیه یوبیسافت درباره بازی Assassin’s Creed Shadows

ناشر بازی تأکید دارد که Assassin’s Creed Shadows روایتگر یک تاریخ تخیلی و ساخته ذهن سازندگان آن است و بیانگر حقایق تاریخی نیست. این شرکت با اشاره به حواشی به وجود آمده درباره یاسوکه اعلام کرد، تجسم این شخصیت به‌عنوان یک سامورایی جای بحث دارد، اما توسعه‌دهندگان این استودیو صرفاً به‌دلیل اینکه زندگی نامه این شخصیت برای آن‌ها جالب بوده است، آن را برای این نقش انتخاب کردند. به‌طور کلی باید گفت که یوبیسافت این انتخاب را برای حرکت به این سمت انجام داده است.

یوبیسافت همچنین اذعان داشت که برخی عناصر موجود در آیتم‌های تبلیغاتی بازی باعث نگرانی جامعه مخاطبان ژاپنی بازی شده است که از این بابت از آن‌ها عذرخواهی می‌شود. یوبیسافت نتیجه‌ی این انتقادات را مثبت تلقی کرده است و سعی دارد تا از آن‌ها برای بهبود تجربه بازی برای مخاطبان استفاده کند. درحال حاضر این شرکت تصریح کرد که در عین تلاش برای حفظ اصالت منابع الهام بخش بازی، صرفاً از وقایع و شخصیت‌های تاریخی الگوبرداری کرده است و سعی در بیان حقایق تاریخی ندارد.

باتوجه‌به اینکه دیگر یوبیسافت اصراری برای معرفی یاسوکه به‌عنوان یک سامورایی ندارد، این بیانیه باید به حواشی به‌وجود آمده پایان دهد. البته که طرفداران ژاپنی بازی ممکن است هنوز از این پاسخ راضی نشده باشند، اما صرفا می‌توانند با عدم خرید این بازی نارضایتی خود را درباره آن ابراز کنند.

توسعه‌دهندگان بازی از بازخوردهایی که از سوی طرفداران دریافت می‌کنند، قدردانی کردند و امیدوار هستند که Assassin’s Creed Shadows در ماه نوامبر عرضه موفقیت آمیزی داشته باشد. یوبیسافت انتظار دارد که این بار از تمامی آثار قبلی سری Assassin’s Creed پیشی بگیرد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات